medlem-68510 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Trådtittel sier mye? Har lyst til å importere en Nissan Skyline R32/34 GTR, men hvordan skal man gå frem? Tenker på Norges lovverk i hendhold til både import og senere styling. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Beste måten er vel å kontakte noen som driver med import av slike biler fra før, f.eks. JSI (Japan Sportbil Import) eller Japan Auto. Blir litt dyrere enn å gjøre det selv, men hvis du ikke vet så mye om det fra før, så er det verdt det. Ang. lovverk for import og senere styling, så er det fult lovlig med begge deler, problemet kommer til når du skal registrere bilen. Da er det full stopp, og du sitter igjen med en bil du kun kan kjøre på prøveskilt, og evt. på bane. Grunnen til at du ikke får skilt er at bilene ikke er typegodkjent i Norge. Så om du vil ha en Skyline på skilt; Se om du finner en av de få registrerte her i landet til salgs Lenke til kommentar
Aikho Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Så grunnen til at man ikke kan få dem på skilt er da typegodkjenningen? Jeg har nemlig lest en del på dette før, men jeg må si folk på andre steder har vert lite flinke til å bestemme seg da svarene jeg har funnet før har rangert fra ja og nei til litt, kanskje og nesten. Noen mener altså det er utslipsreglemanget i Japan som ikke møter Norske krav. Motorkraft og andre ting har også vert grunner i forklaringer jeg har sett før, men det virker for meg ikke logisk. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Så grunnen til at man ikke kan få dem på skilt er da typegodkjenningen?Jeg har nemlig lest en del på dette før, men jeg må si folk på andre steder har vert lite flinke til å bestemme seg da svarene jeg har funnet før har rangert fra ja og nei til litt, kanskje og nesten. Noen mener altså det er utslipsreglemanget i Japan som ikke møter Norske krav. Motorkraft og andre ting har også vert grunner i forklaringer jeg har sett før, men det virker for meg ikke logisk. Det er ikke logisk nei, men det er jo biltilsynet vi snakker om her, som skal gjøre alt så vanskelig. Det er deprimerende for oss som liker bil. De holder nok på slik for å forhindre raske biler på veien I quess, men er jo litt rart også, da staten ville tjent masse penger når folk hadde registrert skyline, supra osv.. takket være den enorme engangsavgiften. Men til trådstarter: Du får bare leite rundt på nettet etter noen dealere i japan. Har selv kjøpt en nissan skyline fra en dealer ikke lenge siden som er på vei i båt nå, det er mye billigere enn å kjøpe fra forhandler. Men det er jo alltid en risk, vet ikke 100% om det de sier om bilen stemmer (stand), skader i transport osv. Du får ikke registrert bil fra japan lengre som sagt her, så du betaler kun moms, så kan du gjøre hva du enn vil med bilen, og skal du kjøre med den på veien må du kjøpe prøveskilt. Endret 5. januar 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
Espein Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Nå har ikke jeg noe særlig peiling på dette.. Men stemmer det ikke at om du kjøper en skyline fra f.eks England, så får man godkjent den i Norge da? Siden den har vært godkjent i et annet land i Europa? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det stemmer, for Norge bruker TÜV (som resten av Europa), USA bruker DOT, som også godkjennes i Norge såfremst bilen er i 100% original stand, mens Japan bruker JIS, som ikke er godkjent som typegodkjenning her i Norge (så rart da , det er jo Norge) Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Nå har ikke jeg noe særlig peiling på dette..Men stemmer det ikke at om du kjøper en skyline fra f.eks England, så får man godkjent den i Norge da? Siden den har vært godkjent i et annet land i Europa? Problemet her er at Skyline kun var produsert i Japan, som vil si at den har blitt importert til England. Biltilsynet godkjenner IKKE biler som er fra japan, selvom de ble brukt i england (har selv spurt dem om dette da jeg planla det). Men kjøper du en bil i england som har vært produsert der, så skal det bli enklere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Bedre for meg som skal ha meg Supra, for den ble solgt i Europa Desverre så er Skyline en sær-Japansk bil. Forøvrig så betyr det ingenting at de ble bare produsert i Japan, men det er hvor de bli eksportert til som har noe å si. De eneste Skylinene som ble eksportert var til USA, og det er V35 (som egentlig ikke er annet enn en teoretisk oppfølger til R34) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå