Øsse Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Tilsynelatende hver gang jeg booter Ubuntu 9.10 fryser oppstarten mens den hvite logoen er på skjermen. Hvis jeg redigerer menyvalget og fjerner "quiet splash" fra "linux ..."-linjen booter 9.10 helt fint hver gang. HVa kan gjøre at splashen stopper hele greier? Jeg tror PCen bare stopper/slutter å refreshe skjermen fordi jeg klarer å slå av og på NumLock hele tiden. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hvis jeg redigerer menyvalget og fjerner "quiet splash" fra "linux ..."-linjen booter 9.10 helt fint hver gang. Fjerner du "quiet splash" manuelt i grub ved hver oppstart? I så fall kan du jo gå inn og redigere "/boot/grub/menu.lst" (eller grub.conf) slik at det forsvinner permanent. Det spørs hvor viktig du mener det er med splash screen da. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg mener ikke det er viktg med splash screen og jeg kan godt fikse det permanent. Men dette er en spltter ny laptop og jeg har hatt et par andre problemer, så jeg er litt paranoid og tror at hver eneste lille ting betyr at noe er ødelagt Jeg lurer på om det kan være et grafikkproblem. Hvis jeg installerer radeonhd-pakken(e) i Synaptic, blir radeonhd-driverne automatisk tatt i bruk da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå