Delvis Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Krypp - i forhold til annoseringene var det INGENTING Så bilder fra det her nå, og det var akkurat som jeg så det gjennom sveisebrillene mine ..kanskje LITT grønnere da, men what the f.. Det sier seg jo selv, det er jo ikke annet enn den skyggen som kommer foran kula, og ferdig med det. Det ER jo ikke noe s-p-e-s-i-e-l-t utover det...? Her satt folk i tv studio og lagde big point utav det derr - noen hadde reist verden rundt for å se flere sånne - skrullinger Noe som ER et syn er av og til når fullmånen kommer opp i øst - sett det? Den (ser hvertfall ut som den) er dobbel så nærme som vanlig - ser kratere/detaljer osv med blotte øye.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Som jeg sa i et annet innlegg, hadde det vært total solformørkelse, kunne det blitt veldig bra. Da blir det omtrent helt mørkt, og du kan se stjernene. Det ville utvilsomt hevet stemningen betraktelig. Eller må jeg si meg enig i månen som fint titte-objekt. Man ser mange detaljer med en vanlig kikkert Måneformørkelser har jeg forresten sett endel av, og de er jo ganske pene. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Enig med dei fleste her at det var skuffandes. Hørte på forhånd at det var snakk om at det skulle bli så mørkt at gatelys ville skru seg på og greier, så eg hadde jo store forventningar. Det einaste eg merka var temperaturforskjell og et merkelig lys, i tillegg til det eg såg i sveisemaska mi. Vil vel sidestille opplevelsen med den formørkelsen som var sommaren 1999, men då skjedde det jo midt på dagen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Nei eg gidder ikke stå opp bare på grunn av en solformørkelse, var bedre i sengen min oleredv: Hvilket nummer hadde du på sveise glasset siden du kunne se via den? din6 eller din8. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Nei overskyet og regn, men det ble et langt nachspiel. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Nope, glømte det. Hadde ikke orket uansett da Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg er ikke så facinert av slikt Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Fikk ikke sett den. Lå og såv, det var skyfritt ute men jeg gadd ikke...får se den neste gang når det kommer en nesten like fullstendig solformørkelse, om 45år Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 det var overskyet så det ble ikke mye å se Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Nei eg gidder ikke stå opp bare på grunn av en solformørkelse, var bedre i sengen min oleredv: Hvilket nummer hadde du på sveise glasset siden du kunne se via den? din6 eller din8. Har ikkje peiling.... var sveisemaska til fattern. Gikk i allefall fint å sjå det gjennom den. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Noe som ER et syn er av og til når fullmånen kommer opp i øst - sett det? Den (ser hvertfall ut som den) er dobbel så nærme som vanlig - ser kratere/detaljer osv med blotte øye.. Det som er litt morsomt er at dette ikke skyldes en optisk effekt, men er av psykologisk art. Hvis du dekker til horisonten med en eller annen gjenstand og kun ser månen, vil den plutselig har "normal" størrelse. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Off-- Glemte den jeg. Men har sett 1 slik før. Eller ka det var for noen år sia. :wink: Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jo...det var en solformørkelse i år 2000 tror jeg...men da dekket ikke månen mer enn 60% av sola her i Norge. Men for dere som var i spania fikk 100% solformørkelse ah det hadde vært digg å sett en fullstendig solformørkelse *misunnelig på en kompiss som var i spania* Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Som jeg sa i et annet innlegg, hadde det vært total solformørkelse, kunne det blitt veldig bra. Da blir det omtrent helt mørkt, og du kan se stjernene. Det ville utvilsomt hevet stemningen betraktelig. Eller må jeg si meg enig i månen som fint titte-objekt. Man ser mange detaljer med en vanlig kikkert Måneformørkelser har jeg forresten sett endel av, og de er jo ganske pene. Dra deg opp på fjellet du.. da kan man se stjernene hveeer natt Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Sto opp for å se det men eg fikk ikke se en dritt pga den forbanna fjellet (lyderhorn for dere som vet) så eg fikk ikke sett noe. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 seff så jeg den. ikke så ofte sånne ting skje De dagblabrillene kjøpte de fra USA for 30 cent (2-3kr) pr stk. Og selger for 24. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Var ute hos onkelen og tanten min, og vi dro ut rundt klokka fem eller noe, opp på en haug for å se på denne skiten. Eneste plusset var kakao og frokost midt på natta. Så ikke mye nei, eneste skyen på himmelen var selvfølgelig rett foran sola. Men såklart, det var OK, siden du har noe å fortelle barna, barnebarna .. eller noe slik.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jupp, så den. jeg og en kamerat kjørte moped opp til en haug og så den...var litt skuffende, siden det ikke ble så mørkt, ble bare litt speiselt lys...Men det var kult å se månen foran sola da :smile: Lenke til kommentar
insider Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 nei da lå jeg å sov .. det var jo grytidlig på morgenen Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Så ikke på solformørkelsen og angrer ikke på det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå