V_B Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hei. Har for tiden ett prosjekt om "feltbuss i prosessindustrien" og det har på en måte gått litt i stå. Jeg prøver å finne litt informasjon om praktisk bruk, oppsett med forskjellig topologier o.l uten at det skal bli for spesifisert mot de forskjellige protokollene (alla profibus, ff osv). Er det noen som har noen tips- bortsett fra de første sidene man får når man googler. E-books hadde vært topp, men trenger en anbefaling. Takker for all hjelp Endret 4. januar 2010 av Rosemount Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg personelig er en modbus fan. Denne er enkel å forstå, samt enkel å bruke. Finnes tonnevis om den på nettet. Kan du den vil du raskt forstå prisnippet ved andre busser. Vil også anbefale å google litt etter modbus tcp master, eventuelt en slave. Da kan du leke mye med dette ved å kommunisere mellom 2 laptopper. Finnes masse slikt! Om du kan programmere litt vil jeg anbefale deg denne: www.nmodbus.com Kjempe lett å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå