Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt kabinett; mission: unngå støv, store vifter

Anbefalte innlegg

Hei,

skal bygge ny PC og tenkte å bruke anledningen til å gjøre noe med støv-problemmet i nåværende kabinett ved å kjøpe ett nytt.

I dag blåses det mer luft ut av kabinettet enn inn, så det er opplagt et problem.

Jeg har skjønt såpass at jeg trenger ett overtrykk i kabinettet. F.eks tre store 120mm som blåser inn og en som blåser ut (husk også at strømforsyningen blåser ut).

Noen avklaringer:

Bruksområde for PC: kontor/spill/nedlastning - "alltid på".

Pris: rundt 1500 kr er bra, men pris er ikke avgjørende.

Vekt: spiller ingen rolle.

Kjøling: Kjøleevne (luftflyt etc.) har andreprioritet. Første prioritet er støv)

Vifter: trenger ikke å kunne styre hastigheten, men det må være mulig å kunne sette inn flere store vifter. En stor vifte er for meg 120 mm.

Støy: Støysvak er en fordel. Støydemmende matter er ett pluss:

Casemods: spiller ingen rolle, PC'n blir stående på soverrommet. Den trenges ikke å flyttes eller å imponere noen.

Plass: Må ha plass til minst 4 harddisker og 2 DVD'er.

Jeg var litt opphengt i at det måtte følge med støvfiltere. Å mekke til mine egne støv filtere er ikke aktuelt. Jeg har imidlertid kommet over disse filterne som kan monteres utenpå kabinettet (magnetiske) og enkelt tas av for rengjøring. Det er derfor ikke nødvendig av kabinettet har egne filtre, men heller at det er mulig å montere på disse på utsiden.

Noen av de kabinettene jeg har sett på har luft-inntak over alt, selv på slotene til ubrukte ekspansjonskort er det luftehull. Dette fungere opplagt dårlig med tanke på å unngå støv. Sånt vil jeg helst unngå.

Tar i mot tips med glede

Edit: En annen støv-filter link jeg fant

Endret av KS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Antec P193. Svært bra kjøling, veldig gode støvfiltre som er enkle å holde rene. Plass til minst 2 ekstra innblåsningsvifter (120mm)i front og har stor sidemontert innblåsningsvifte. Alle filtre er tilgjengelige utenfor kabinettet, så må ikke åpnes for å gjøre rent filtre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...