Airman49 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei, Det har dukket opp et behov for kamera som har mulighet for geotagging. Har sjekket litt på nettet i dag og funnet ut at Nikon D90 har mulighet for dette. Noen som har erfaring med dette eller har andre kameraer å foreslå. Hadde vært ønskelig å få posisjon i en operasjon uten å måtte bruke pc. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 GPS er ikke inkludert i D90 (ingen andre speilrefleks heller tror jeg), så du må kjøpe en ekstern GPS-enhet. Denne tassen fra Nikon gjør jobben for deg, men det finnes sikkert andre alternativer også: http://www.digitalreview.ca/content/Nikon-...Accessory.shtml Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Fordelen med Nikon sin enhet er at den tagger bildefilene på kamera. Er det andre løsninger som gir den samme funksjonaliteten? Jeg kjenner kun til Jobo og Sony sine løsninger; og med de så må filene tagges i ettertid. Og da etter at de er konvertert til JPEG (og muligens DNG for Jobo). Fordelen med disse enhetene er at de ikke tapper kameraets hovedbatteri for strøm i bruk. Hvor viktig det er for brukeren, er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå