Gå til innhold

[Løst]Pentax K7 -objektivmuligheter

Anbefalte innlegg

:dontgetit: Hei.

Jeg har et eldre Pentax ME fra ca. 1980 og har flere gode objektiver ( origibnale Pentax SMC normalobj. 1:1,2 - vidvinkel 1:2 (35 mm ) og zoom 1:4,5 ( 80 - 200 mm )

Jeg vurderer nå K7 som nytt kamerahus da B&H nettbutikk mener at disse objektivene kan nyttes ogsp på K7

Kan det verifiseres at dette medfører riktighet?

Endret av gofa-gol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:dontgetit: Hei.

Jeg har et eldre Pentax ME fra ca. 1980 og har flere gode objektiver ( origibnale Pentax SMC normalobj. 1:1,2 - vidvinkel 1:2 (35 mm ) og zoom 1:4,5 ( 80 - 200 mm )

Jeg vurderer nå K7 som nytt kamerahus da B&H nettbutikk mener at disse objektivene kan nyttes ogsp på K7

Kan det verifiseres at dette medfører riktighet?

Alle Pentax objektiver kan brukes på K-7 med noen få unntak som er så sjeldne at du kan glemme de. Du kan også bruke gamle objektiver med skrufatning og mellomformatobjektiver.

Det du imidlertid får er samme funksjonalitet som objektivet støtter av automatikk. Er det K- eller M-objektiv så får du ingen eksponeringsautomatikk. Er det A-objektiv så får du all eksponeringsautomatikk. Og med F-serien og nyere får du også autofokus. A-serien kom på begynnelsen av 80-tallet og F-serien på slutten av 80-tallet. Bildestabilisering virker selv med de eldste objektivene.

Til slutt vil jeg ønske deg lykke til med K-7. Har et selv og det er et glimrende kamera.

PS. Det finnes også bra norske nettbutikker. Får du levert via post/UPS så må du plusse på 25% mva. når du bestiller fra B&H. Garanti er også problem, men Pentax har verdensgaranti på 1 år. Pass på at du får med det fra B&H. www.fovi.no er Pro. forhandler i Norge på Pentax og er suverene på service. Det kan andre her på forumet skrive under på.

Endret av FOTORALF
Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...