Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil under installering av Windows XP

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å få installert Windows XP på en stasjonær HP, men får bare blåskjerm. Kan komme med flere spesifikasjoner om maskin hvis dere trenger.

Når jeg trykker F10 for recovery får jeg bare en blåskjerm som sier:

"STOP: c000021a Fatal system error" og med feilkoden 0xc000003a

Jeg har prøvd en ubuntu live CD for å hente ut filer, men får kernel panic når den prøver å mounte harddisken.

Etter å ha tatt harddisken over i en annen maskin og hentet ut filer starter Windows, men maskinen er sykt treig og ustabil, og jeg får fortsatt ikke kjørt recovery. Noen som har tips til meg? Tror selv det er harddisken som har tatt kveld, men hadde vært greit og fått det bekreftet/avkreftet av noen som har peiling.

Forresten, noen som vet noen gode program for å sjekke etter feil på harddisker hvis maskinen ikke starter opp?

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konge program på den youtube videoen ;) Har PCen på extended test nå. Håper nesten det er feil med harddisken så slipper jeg å lete etter en annen feil. Hvis noen har ideer om hva det kan være så ikke nøl med å skrike ut :yes:

Endret av override16
Lenke til kommentar
Var ikke harddisken, får prøve den USB metoden og se om det kan løse problemet mitt... :hmm:

Hei!

Siden du sier at du har fått kontakt med hd på en annen maskin? Da kan du jo prøve å kjøre chkdsk. Det gjør du ved å trykke start og kjør, skriv inn chkdsk, enter.

Da skal maskinen kjøre, eller du kan også gå inn på min datamaskin velg C og høyreklikk, velg egenskaper, verktøy og feilsøking kontroller.

Da vil maskinen slå seg av for å kjøre chkdsk. Vent til maskinen gjør denne oppgaven å skanne systemfilene, du vil så få opp en melding om feil som blir funnet.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...