override16 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei! Prøver å få installert Windows XP på en stasjonær HP, men får bare blåskjerm. Kan komme med flere spesifikasjoner om maskin hvis dere trenger. Når jeg trykker F10 for recovery får jeg bare en blåskjerm som sier: "STOP: c000021a Fatal system error" og med feilkoden 0xc000003a Jeg har prøvd en ubuntu live CD for å hente ut filer, men får kernel panic når den prøver å mounte harddisken. Etter å ha tatt harddisken over i en annen maskin og hentet ut filer starter Windows, men maskinen er sykt treig og ustabil, og jeg får fortsatt ikke kjørt recovery. Noen som har tips til meg? Tror selv det er harddisken som har tatt kveld, men hadde vært greit og fått det bekreftet/avkreftet av noen som har peiling. Forresten, noen som vet noen gode program for å sjekke etter feil på harddisker hvis maskinen ikke starter opp? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det beste er å bruke diagnoseprogram laget av Harddisk produsenten. Kan du gi litt mer informasjon om Harddisken, kan vi guide deg videre til riktig program. Lenke til kommentar
override16 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Takk for svar Er en Western Digital Caviar 200GB (WD2000JD-22HBB0) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Da skal du ha Data Lifeguard Diagnostic for DOS (CD) http://support.wdc.com/product/download.as...id=30〈=en Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvis det ikke er hardisken kan du jo prøve å instalere fra minnepinn. Hadde problem med instal fra dvd drevet, gikk veldig mye bedre for meg når jeg brukte minnepinn i stedet. Lenke til kommentar
override16 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 OK, tenker jeg kjøper en større harddisk når jeg har maskinen åpen og skal reinstallere den, men hvordan installerer jeg fra minnepinne? Og bør jeg kjøpe WD eller samsung harddisk? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Du kan se på og bruke det programmet han bruker der. Eller så kan du bruke dette programmet, hvis den første skulle feile. Har dog ikke testet det siste, men hadde en kamerat som hadde problemer med det første og da fungerte det andre bra. Lenke til kommentar
override16 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Konge program på den youtube videoen Har PCen på extended test nå. Håper nesten det er feil med harddisken så slipper jeg å lete etter en annen feil. Hvis noen har ideer om hva det kan være så ikke nøl med å skrike ut Endret 5. januar 2010 av override16 Lenke til kommentar
override16 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Var ikke harddisken, får prøve den USB metoden og se om det kan løse problemet mitt... Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Var ikke harddisken, får prøve den USB metoden og se om det kan løse problemet mitt... Hei! Siden du sier at du har fått kontakt med hd på en annen maskin? Da kan du jo prøve å kjøre chkdsk. Det gjør du ved å trykke start og kjør, skriv inn chkdsk, enter. Da skal maskinen kjøre, eller du kan også gå inn på min datamaskin velg C og høyreklikk, velg egenskaper, verktøy og feilsøking kontroller. Da vil maskinen slå seg av for å kjøre chkdsk. Vent til maskinen gjør denne oppgaven å skanne systemfilene, du vil så få opp en melding om feil som blir funnet. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå