Gå til innhold

Live og betaling.

Tå.

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte 360 for vel to år siden mente jeg det var lurt å kjøpe 12 måneder gold. 2 år etterpå har jeg vel tilgode å benytte tjenesten og latskap har ført til at jeg ikke har kansellert abonnementet heller. Har vel hele tiden hatt en ide om jeg skulle ta det ibruk uten å komme så langt, men nok om det.

Nå til jul skulle det fornyes, fikk mail og greier og såg at de hadde problemer med å trekke cash fra kortet mitt iom at jeg har fått meg nytt kort og dermed også kortnummer. Dermed antar jeg at jeg slipper å bekymre meg noe særlig over at MS får mer cash for en tjeneste som jeg har tilgode å bruke. Den gang ei.

Sjekket nettopp kontoen min og der står det at microsoft har fått 500kroner som betaling for live gold den 24 desember. De har altså klart å trekke mitt mastercard uten at jeg har gitt dem kortnummer, dato det utgår eller verifikasjons koden. Dette kan vel strengt tatt ikke være lov? Noen andre som har hatt lignende erfaringer? Jeg finner det ihvertfall veldig merkelig og kan ikke si at jeg har vært borti lignende tjenester som klarer å trekke deg for penger etter at man har fått fornyet kortet sitt.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder xbox og betaling så har jeg bare dårlig efaring. De gjør det vanskelig for folk å avslutte betalingen. Det gikk så langt en gang at min bror måtte sperre korte.

Det er veldig enkelt å betale, men å stoppe betalingen? Nei, da må man slite!

Det er ikke lov fra dem sin side å dra penger fra mastercardet ditt. Det hørtes veldig spesielt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hørtes meget rart ut. Jeg hadde sjekket billing.microsoft.com, der kan du se hvilke kredittkort du har registrert på kontoen din.

For øvrig bør man alltid si opp abonnementet, selv når kredittkortet er utgått. Har vært flere på forumet her som har gått i den fella, Microsoft stenger hele kontoen til slutt når de ikke får pengene sine, noe som er kjipt om man ved en senere anledning ønsker å gå online igjen. Men det er mulig de har endret den praksisen for alt jeg vet.

På xbox.com kan du også slå av automatisk fornyelse av gold-abonnementet, jeg går ut fra at man da bare går tilbake til sølv-konto når abonnement-tiden går ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...