AlexGM Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei det har seg slik at jeg nylig så mitt snitt til å kjøpe meg nytt servantskap, servant, aramtur og speilskap til en billig penge i disse januarsalgs-dager. Da jeg i dag skulle sette dette opp så fikk jeg meg en lite gledelig overraskelse. Overraskelsen tok form av store mengder varmt vann i fjeset. Men la oss gå litt tilbake i tid. Jeg snakket tidlig i dag med vaktmesteren i borettslaget jeg bor i. Jeg spurte han hvor stoppekranene befant seg og opplyste om at jeg hadde de opprinnelige rørene som bygget kom med. Etter litt om og men kom vi sammen frem til at kranene befant seg inne på badet i et varmeskap som jeg har. Jaja godt og vel det, senere bestemte jeg meg for å begynne på arbeidet. Jeg stengte kranene, sjekket om det kom vann ut av KALDT VANNET, det gjorde det ikke. Her kommer min feil, jeg tok det for god fisk at da måtte også varmt vannet være av. Så jeg startet å skru opp varmtvannsrøret, da det var helt åpnet kom tidligere nevnte vann strålen mitt i trynet. Det tok meg en god stund før jeg greide å skru på igjen røret grunnet dets varme. Men til slutt tenkte jeg: "Faen dette har jeg absolutt ikke råd til at skal skje" så brente jeg meg heller kraftig på hendene. Jeg fikk skrudd den på (er dog nervøs for at den skal falle ut så blir vel lite søvn i natt), men da var leiligheten oversvømt. fra stuen til kjøkken osv. Jeg var dog veldig snar med å få skufflet vannet inn i dusjen, pluss jeg brukte godt med håndkler, det er intet vann på overflaten av gulvene nå. Men det er det under laminat gulvet på kjøkkenet, det skvulper faktisk når jeg går der, og jeg ser det er skade på gulvet i gangen. Det jeg lurer på om noen faktisk har orket å lese alt dette (som jeg isåfall takker dere for), er det jeg er mest redd for, kommer forsikringen til å dekke dette? Jeg har innboforsikring og husforsikring(med i husleien). Det var tross alt et hendig uhell, men jeg vet hvor kynisk forsikringsselskap kan være. Jeg er pessimist. Det som er aller verst er at det har sikkert lekket ned til naboene, for det var ihvertfall vanndannelse i kjelleren av bygget, men jeg krysser fingrene for at alt vannet som var inne i dette "rør-skapet" som går i bygget, har rent helt ned og ikke tatt noen stopp hos naboene. For da snakker vi sikkert hundrevis av tusen kr. Godt nyttår? Ikke så mye. For å toppe det hele av, så kom nrk-lisens mannen og fant ut at det passet fint å la meg betale det også! Nei den gode nyheten er at ting kan vel egentlig bare bli bedre fra nå av, eller? Takk for meg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) kondolerer... usikker på om du skal drive med slikt selv mtp. forsikringen. men, ta kontakt med forsikrings-selvskapet og hør med de, kanskje de dekker alt sammen, da får du nytt gulv hvorfor i all verden slapp du inn nrk-lisens mannen? Endret 4. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ikke bra! vann der det ikke skal være er ikke noe festlig. Har selv opplevd å være årsak til vannlekkasje ned i etasjen under. Dog det ikke var helt min feil siden det ikke var sluk i badegulvet mitt. Den vaskemaskina er bytta ut nå med en som holder vannet på innsiden Det lureste du gjør er å ringe forsiringsselskapet sporenstreks. Tror en del av de har døgnservice. De skadene som kom til min nabo i underetasjen ble dekket av hans forsikring (eventuelt huseier sin, siden mitt bad ikke hadde sluk) Jeg ble ikke skyldig noe hverken i den ene eller andre retninga siden badet ikke var forskriftsmessig fra utleiers side. Jeg fikk bare ikke bo hjemme på noen måneder mens det ble laga sluk til meg. Greit å ha foreldre en kan campe hos i nødens stund. Håper det fikser seg uten de store økonomiske konsekvensene for deg. (og en ting til, du handla nå i god tro etter samtale med vaktmester!) Når det gjelder NRK-lisensen, så betal den, eller kvitt deg med tv`n Det er faktisk fryktelig deilig å ikke ha den tittekassa lenger! Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Haha ja, hvorfor slapp jeg han inn Nei jeg stod å skufflet vannet inn i dusjromet da det ringte på, jeg forventet at det var naboen under som hadde sett vann hos seg eller noe, så jeg åpnet uten å titte i kikkehullet. Men der stod selveste nrk mannen! Koselig:) Men ja jeg håper så inderlig at det ikke er blitt noen skader hos naboene, og at forsikringen dekker dette. Vaktmesteren som jeg snakket med nå nettopp sa at mest sannsynlig vil dette gå på forsikringen, men det var helt opp til takstmannen som ble sendt ut fra forsikringsselskapet, jeg krysser fingrene! Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Som nevnt tidligere håper jeg du tok tak i dette med varsling av forsikring med en gang, så et skadebegrensningsfirma evt kan komme på banen og begrense skader. Viktig å få bort alt som er mulig. Har en i nær familie som er takstmann for slike skader. Han rapporterer bare videre hva han ser, så avvgjør selskapet resten. Men i ditt tilfelle, kan du risikerere å måtte stå for mye av kostnadene selv. Men så lenge dette ble tatt tak i umiddelbart så er skadene blitt svært begrenset, enn om man bare hadde latt vannet "jobbe" på egenhånd. Og han lisens mannen skulle du virkelig satt i sving når han pålegger deg en avgift for å ha en av norges dårligste tvkanaler(i mine øyne). Er ofte lurt å spille litt "dum" ovenfor forikring osv, kommer ofte langt med det Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hold oss oppdatert på hvordan det går fremover da. Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Vaktmester har kontaktet takstmann til husforskikringen (den styrer ikke jeg med). Så jeg får høre fra han utover dagen håper jeg. Ingen lekkasje ned til naboen rett under som de kunne se, regner med det da ikke er noe problem hos hun aller nederst heller. Angående om forsikringen dekker dette så mente vaktmesteren at "det mest sannsynlig" ville gjøre det. Men det er selvfølgelig opp til takstmannen å finne ut, jeg bare krysser fingrene for jeg har så absolutt ikke penger til dette.. Får ihvertfall håpe noe av det kan bli dekket. Jeg skal skrive videre når jeg vet mer! Lenke til kommentar
stwa Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) For å prøve å begrense skadene så mye mulig kan du sette varmekablene på fult og sette inn en vifteovn.. Så har du vertfall gjort noe Endret 5. januar 2010 av stwa Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Vet ikke om jeg skal le eller grine.. Hvorfor i alle dager testet du ikke blandebatteriet før du begynte å skru? Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Som det står ovenfor så testet jeg kaldt vannet, der kom det ingenting. Jeg tenkte ikke lengre enn at da var vel også varmt vannet stoppet. Ja det var dumt og jeg har lært min lekse. Men man må da kunne håpe at stoppekranen nettopp gjør det den skal, stopper. Jeg kaller den bare for Kran fra nå av. Takstmann kommer i morgen for å sjekke Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Du har helt rett. En stoppekran stopper vannet i det røret den er montert på. En viss teknisk innsikt bør man ha før man hiver seg i gang med slikt En hovedstoppekran derimot stenger alt Kjip situasjon uansett.. så jeg føler med deg På den positive siden så gjør du ikke den blemma igjen Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Jo takk, kan love deg at den feilen ikke gjentas fra min side igjen ja! Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Ja da har takstmannen vært her. Forsikringen dekker skadene som oppstod, nå skal vi bare finne ut hvor mye som blir utbetalt. Jeg skal prøve å få igjennom penger til nye gulv, lister og for arbeidstimene jeg selv bruker på å legge nytt gulv. Utrolig lettet etter denne nyheten. Nå skal det bare sjekkes grundigere at det ikke er noe skader hos naboene under. Det håper jeg virkelig ikke at det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå