galematias Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei, jeg vurderer dette tilbudet(?) hos Lefdal på nevnte PC. Gir den god verdi for pengene? Trenger ei ny stasjonær maskin som funker bra til allround-bruk (ikke heavy gaming) og som jeg kan ha noen år (pleier å ha dem 4-5 år før jeg bytter ut). Har ofte behov for å kjøre relativt mange programmer på en gang (noen av dem relativt ressurskrevende, f.eks. ved analyser av større datasett) i forbindelse med studier. Ønsker også å kunne bedrive noe bilde- og videoredigering uten større problemer. Er lite lysten på å begi meg inn på et PC-byggerprosjekt, og vurderer altså maskina nevnt ovenfor dersom ingen finner vektige innvendinger mot den. Samme maskin selges for 7995 hos Elkjøp. For meg ser det ut som en grei deal, men håper noen med bedre oversikt enn meg gidder å ta en titt på den. Merker at det er et par år siden jeg følte meg tilstrekkelig oppdatert selv... Lenke til kommentar
bare_meg :) Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg lurer også på denne pcen her, så løfter opp tråden litt Lenke til kommentar
Super-Alf Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Lurer veldig på det samme, men i tillegg om den funker til lettere "gaming". Noen med peiling som kan se over specsa? Lenke til kommentar
Benjamin. Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) tja. En nokså grei pc. Ikke testet den selv, men den burde duge til det meste. Intel i5 er en ganske god prosessor, har dog ingen kjennskap til Skjermkortet, men det burde være greit. Tviler på at du kan spille de tyngste spillene med "high", men spill som Cs og GTA burde gå glatt. 8 GB RAM er også ganske bra, og burde gjøre video/bilderedigeringen litt enklere. alt i alt en grei pc, som sannsynligvis er bra, men det er vanskelig å si noe om kun ved å ha sett på "specsa" Benjamin edit: så ingenting på siden om det var x86 eller x64, men regner med at det er x64 ettersom det er 1,5 GB skjermminne og 8 GB RAM, som gjør det meningsløst å ha x86 på den. : ) Endret 5. januar 2010 av Benjamin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå