DeAkite Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg skal skaffe meg en hdmi kabel til ps3, og har fått med meg at det nesten ikke er forskjell på bildekvaliteten uansett prisklasse. Men jeg lurer på hvordan det er med den fysiske kvaliteten på kabelen. Jeg har sett på to forskjellige kabler. Noen som kan si hvilken av disse som tåler mest (eks. bøying), pleier å ha lengst levetid osv? Flat hdmi kabel hos dustin: http://www.dustinhome.no/pd_5010206981.aspx Vanlig kabel på eBay: http://cgi.ebay.com/10-FT-Premium-HDMI-1-3...=item33566e25ba Er det noen andre fordeler/ulemper ved kablene? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) DeAkite skrev: Jeg skal skaffe meg en hdmi kabel til ps3, og har fått med meg at det nesten ikke er forskjell på bildekvaliteten uansett prisklasse. Det er ingen. Med mindre du skal legge mer enn 10 meter kabel, så har det ingenting å si. Hverken pris eller skjerming. Digitale signaler blir ikke påvirket på samme måte som analoge signaler. Vil tro at den flate kabelen er lettere å bøye (hvis du tenkte på å legge langs lister osv.?) Endret 5. januar 2010 av timb Lenke til kommentar
DeAkite Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 timb skrev: Vil tro at den flate kabelen er lettere å bøye (hvis du tenkte på å legge langs lister osv.?) Ingen fordeler med den tykke kabelen? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 sier vel seg selv at den vil bli vanskeligere å bøye? Lenke til kommentar
DeAkite Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 timb skrev: sier vel seg selv at den vil bli vanskeligere å bøye? hehe . jeg tenkte bortsett fra det. Hva med levetiden ellers for eksempel? Isoleringen på kabelen har ingenting å si? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det vet jeg egentlig ikke, men det kan jeg ikke tenke meg.. Som jeg sa så har ikke isolering så mye å si på kortere trekk fordi digitale signaler ikke blir like lett påvirket som analoge signaler. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 DeAkite skrev: timb skrev: sier vel seg selv at den vil bli vanskeligere å bøye? hehe . jeg tenkte bortsett fra det. Hva med levetiden ellers for eksempel? Isoleringen på kabelen har ingenting å si? Det er en liten forskjell. Mange billige kabler slutter rett og slett å virke etter en stund, samt at de ofte sitter litt dårligere i kontaktene. Men i selve kvalitet så merker man ikke forskjellen før det blir lange strekk. Men det ser jo alltid bedre ut med mer forseggjorte kabler enn tynne lisser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå