Gå til innhold

Skal gjøre Aukustisk om til Semi-Aukustis, lurer på hvordan?

Mikael94

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Ibanez kassegitar 89 modell og har bestemt meg for å innstallere en mikrofon, equalizer og input med XLR og vanlig jack input.

Så jeg lurer på hvor jeg kan få tak i noen kvalitets ting somhar god lyd og er til å stole på?

Noen som kan hjelpe meg med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har du erfaring nok til utføre jobben selv?

Personlig hadde jeg kjøpt et Fishman oppsett på ebay eller music123.com ol, så hadde jeg levert gitaren med mic til en gitar-reperatør og fått det montert.

Hvis du skal kjøpe mic+eq i Norge kan du gå til din lokale forhandler å høre på priser med og uten installasjon.

Fishman er i hvertfall gull for penga =) 1500-2000 kommer man et godt stykke med.

Ikke kjøp utstyr for 500,- som du aldri kommer til å bruke fordi det låter løkruller.

Lenke til kommentar

Støtter forslaget om Fishman. Det har jeg selv i min akustiske. Med mindre du er vel bevandret foreslår jeg også at du får en fagmann til å montere det. Dels er selve pickupen relativt plasserings-sensitiv, dels skal man være mer enn alminnelig sløyd-bevandret for å skjære hull til equalizeren uten å lage sprekker i gitarveggen. Det kommer selvsagt litt an på hvor mye gitaren betyr for deg. Min gamle (70-talls) Ibanez har vært i "krigen" flere ganger, og har sine merker etter det. Men jeg skjærer ikke hull i den i unøde av den grunn.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...