aklla Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 jeg har en ekstern 1,5 TB disk som har kommet med en eller annen merkelig "restart" lyd, hører altså at leseren går tilbake i idle og går ut igjen rett etterpå, samt at lyset slukker. sjekket nå loggen på pc`n, der får jeg haugevis med slike warnings fra disken. Fant en feil på enheten \Device\Harddisk1\D under en pagineringsoperasjon. Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. linken som er der gir ingen info... noen som har peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hvilket OS? Skjermbilde av feilmeldingene hadde vært hjelpsomt. Bruker du laptop? Du kan deaktivere at HDD går i dvalemodus under Advanced Power Options. Endret 4. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) det er en stasjonær pc som står å går 24/7, ingen form for dvalemodus eller annet tull. OS er Windows XP Pro, er ikke mange uker siden jeg reinstallerte windows på pc`n bilde: Endret 4. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hm, "pagineringsoperasjonen". Kan være noe med "Paging file?". Er ikke stødig på norsk OS. Mulig den er på, noe den ikke bøhøver for en HDD. Blir bare tull da. Se om den er på, hvis så set "No paging file" på den eksterne HDD. Høyre klikk My Computer - Properties, så på Advanced fanen. Der finner du Settings knapp under Performance. Så gå til Advanced fanen. Nederst ser du "Virtual Memory" trykk Change knappen. Merker den eksterne HDD, og velg No paging file. Så "Set". Sørg også på at paging file er på hoved HDD, og er OS styrt. Endret 4. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) ingen paging file er å satt opp på den eksterne disken. høres ikke veldig lurt ut å sette opp noe slikt heller... den har forresten egen strømforsyning, så det er ikke strøm som skal være problemet. disken har også stått i ro siden jeg fikk den, bruker den som en fast disk, så det er ikke røff behandling eller noe slikt heller. har gjort det du nevner, fant også ut at "paging file" var deaktivert i sin helhelt, så jeg fikk aktivert den på c:\ . satte også paging file på den eksterne, for så fjernet den igjen for å resette innstillingene, har sett at det hjelper noen ganger, hender slikt ikke viser helt riktig info. Endret 4. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kjørt en scan på den for å se om det er noe feil? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 på 1,5 TB vil jo det ta uker omtrent men kan sikkert kjøre igang en... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) tatt en full scan av disken nå. akkurat samme feil oppstår ser at dette kommer sånn nesten akkurat 1 gang i timen, ca xx:26 hver time, men med noe variasjoner da. har en database som scanner deler av disken til tider, men kan ikke se at dette skal lage noen slike feil. aner ikke når databasen bruker disken eller ikke. har ingen planlagte oppgaver som kjører heller Endret 5. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå