Gå til innhold

Hjelp til oppgradering fra raptor RAID0 til SSD

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå halvveis bestemt meg for å oppgradere spilldisken+os-disken min fra mitt gamle 3x150gb Raptor RAID0. Disse diskene er ikke lenger hva de en gang var, og accesstid/lesehastighet begynner å bli på gransen til irriterende lav. Jeg begynner også å lure på om det kan være noe galt med diskene, for de blir bare tregere og tregere med tiden. Akkurat nå ligger lese -og skrivehastighet på bare 100mb/s (ved store filer) og rundt 8ms respons. Mindre filer (1mb eller mindre) går utrolig tregt.

Nå har jeg partisjonert det slik at jeg har én partisjon på 50gb til OS og en annen på 400 til spill, men jeg er usikker på hvordan dette skal fungere med SSD?

Jeg trenger minimum den samme plassen, mer hadde ikke skadet, men er ikke nødvendig.

Så hva vil dere anbefale? Bør jeg gå for én større disk, eller sette 2-3 disker sammen i RAID0 for å oppnå samme kapasitet som jeg er ute etter?

Til slutt må jeg si at jeg er ganske ny på SSD-fronten, så om dere har noen tips til modeller/merke eller andre ting er all hjelp hjertelig velkommen.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...