Bruno Mars Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det kan se ut som om bilen min bruker 1 liter olje på 1000km. Fylte oljetanken full i midten av desember. Har kjørt litt over 500 kilometer og peileren viste ca halv tank med olje. Det står i instruksjonsboka at det er 1 liter forskjell mellom max og low på peileren. Er dette mye, lite eller bare bra? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det er ett ganske høyt forbruk, hva slags bil og kjørelengde? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Hyundai Coupe RD 1999, gått 115000km. Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hadde omtrent samme oljeforbruk på bmw'n min før jeg bytta motor. Der lakk det relativt mye olje inn i sylinderen som førte til ganske våte plugger og greit med røyk fra potta. Men du kan jo skjekke om det ser ut som det svetter noe olje fra motoren noe sted eller om det har kommet olje til noen av pluggene. Kan også hende at noe lekker inn til kjølevæska. Da kan du se det i radiatoren eller ekspansjonstanken. Syns det hørtes ut som en del lekasje til en så "ny" bil med så liten km stand da. Men du kjører kanskje litt hardt til tider? Det kan høyne oljeforbruket en del. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Nei... kjører ikke noe hardt. Men nå på vinterføre har jeg tatt noen piruetter på parkeringsplasser, hehe. Tenkte jeg skulle sjekke tennplugger ja, men det er jo så himla kaldt også da. Men hvis pluggene er veldig oljete da foreksempel, hva skal man gjøre da, bortsett fra å bytte pluggene? Eller slike lekkasjer generelt. Er det slik at det kan bare være et enkelt hull på ledningen? Vet at jeg iallefall aldri har sett en olje dam der jeg parkerer. Oljefilter ble forøvrig byttet i august/september. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Kan være så mye, men mest sannsynlig en pakning som er gåen vis det er olje i sylindrene Tipper topp pakning isåfall. Men olje kan forsvinne på mange måter. Ville ikke brydd meg jeg. Fyll på med olje og vis det blir høyere forbruk ville jeg brydd meg! Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hvis pluggene er oljete kan du tørke det av å pusse litt med ei stålbørste. Enig med Effectiv at det egentlig ikke er no vits å gjøre noe med det hvis du får olje inn i sylinderen så lenge det ikke er mer en det det er nå. Og som sagt det kan være så mangt som gjør dette. Men hvis du ser det svetter fra motoren eller lekker litt noe sted kan det hende det er noe som det er enkelt å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Så det dere ville ha gjort er egentlig bare å la det være? Det er jo ikke så farlig syntes jeg, og olje er vel heller ikke så dyrt. Men jeg får se neste gang jeg trenger service på bilen i så fall. Tror nesten ikke jeg får karra meg ut i -10 - 25 grader for å sjekke tennplugger. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå