Gå til innhold

Enheter på samme nett ser ikke hverandre

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Thomson ST546 modem/ruter med 4 porter.

Fra ene porten går det kabel til til en trådløs ruter(linksys WRT54GC) som står på et annet rom, på denne er dhcp disabled så adresser tildeles fra Thomsen ruteren.

Fra en av de andre portene på Thomsen modemet har jeg koblet til mediasenteret mitt som står like ved siden av. Problemet er at mediasenteret ikke får kontakt/får ikke ping med NASen som er koblet til port på den trådløse ruteren. Mediasenter kommer på internett men får altså ikke kontakt med andre enheter hjemme. .

Hva må endres for at disse skal se hverandre, hadde håpt å slippe å trekke kabel fra linksysen til mediasenteret pga avstanden.

Når jeg logger inn på thomsen ruteren ser jeg NAS angitt som koblet til port1, mens mediasenter er koblet til port2

mvh

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke, eller har hatt, NGT med NextTV?

Hvilken IP-adresse får NAS? Hvilken IP-adresse for mediasenteret?

Har ikke hatt nexttv.

NAS har IP 10.0.0.6 mens mediasenter har 10.0.0.25, skrudd av brannmur både på thomson og linksys uten at det ser ut til å gjøre noen forskjell.

kabel fra modem er koblet til ethernet inngang og ikke internet på linksysen

Lenke til kommentar
Har du prøvd å koble kabelen fra Speedtouch-routeren til en LAN-port på Linksys-routeren? Og at da selvfølgelig NAS-boksen er koblet til en LAN-port på Linksys-routeren.

Begge ledninger er koblet til lan port, det jeg mente med ethernet port. Har 4 porter merket ethernet og en internet.

Får kontakt med NAS fra bærbare pcer som er koblet til trådløst via linksysen, så er kun enheten koblet rett i speedtouch som ikke vil vise seg for de andre maskinene på nettet

Lenke til kommentar
Kan du pinge Linksys-routeren?

Forsøkte ikke direkte ping av linksys ruteren fra mediasenteret, kun tilkoblede maskiner som jeg ikke fikk treff på.

Har gitt opp nå og flyttet linksysen til stua og koblet mediasenter rett i denne og koblet NAS til denne via kabel som linksys var koblet til tidligere.

takk for forslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...