glowpipe Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei. Nå har jeg et ATI radeon hd 4870X2 i pcen. Med dette kjører jeg 2 skjermer (extended desktop) Hvordan får jeg 3 Skjermer (extended desktop)? En jeg snakka med sa jeg kunne legge inn et nytt grafikk kort ved siden av og bruke dette som en extension og en annen sa at dette ikke kom til å funke. Jeg har et nvidia geforce 8800gtx liggende. Kan jeg sette dette kortet i pci slot 2 og bruke 2 skjermer på mitt ati hd kort og 1 skjerm på nvidia 8800gtx ? Ikke SLI eller noe slik. Men da altså 2 kort med 3 skjermer Kan jeg i værste fall ødelegge noe om jeg prøver å sette det inn ? Har xp og 750W psu. Tenker bare på å bruke den tredje skjermen på det andre kortet til internet surfing og kanskje en film eller youtube Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det funker utmerket å ha 2 forskjellige skjermkort i PC-en så sant de deler den samme driveren. Installere flere skjermkortdrivere på Vista/W7 leder kun til mye kluss og firvirring i maskinen og i mitt tilfelle fikk jeg det aldri til å fungere. Problemet mitt var at jeg hadde ett 4870X2 samt et x1550. Disse kortene hadde i lang tid delt samme driver men en dag bestemte AMD seg for å slutte å inkludere sistnevnte kort i driversamlingen sin, noe som førte til at jeg fikk 2 valg; slutte å oppgradere driver, eller leve med 2 skjermer. Så, min anbefaling ville vært å kjøpe et av de billigere ATI kortene i 4 serien å sette det sammen med det kortet du har nå. Koble sammen med nVidia kort er absolutt en dårlig idé. Bare husk at den skjermen du kobler til det "dårlige" kortet vil ikke yte det samme i 3D-applikasjoner som de som er koblet til 4870X2. Dette gjelder blant annet spill og avspilling av HD-filmer etc... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Med Windows 7 kan du ha BÅDE ATi og Nvidia i maskinen. Skal også gå med XP, men her er det litt mer bingo og du må nok belage deg på å legge inn driverne manuellt siden kontrollpanelene til ATi og Nvidia krasjer med hverandre. I Vista derimot... Kan du bare glemme dette, her får du MAKS 1 Skjermkort driver og thats it, ingen vei utenom. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jasså, og dette fungerer knirkefritt i W7? Det var jeg ikke klar over, men nekter å tro at dette blir veldig optimalt? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det er i Windows 7 at hacksene med ett NV kort til PhysX og ett ATi kort til vanlig grafikk begynte å bli en realitet. Nvidia forsøkte å stenge for dette, naturligvis, men gutta står på med moddede drivere og knekker sperrene til Nvidia noe som er vell og bra. Ellers funker det knirkefritt ja, i tilegg blir det her du kan blande ATi og Nvidia kort for øket ytelse med Lucid Hydra chipen også. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Nå fikk jeg jaggu lyst til å teste dette selv. Sluttet med nVidia etter 8800gtx og skulle gjerne hatt PhysX support i riggen min. Trenger en kun moddet nVidia driver eller må man klusse med ATI også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå