Aureum Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kabelen vil ikke funke, men trådløsen funker ganske greit. er litt treigt å klikker en del. Vist jeg plugger i kabelen, så prøver den å finne noe men finner ingenting kommer bare " gultrekant me ! " også står det at det er mellom PC og Routar. Vist jeg plugger kabelen i xbox 360en, så funker det helt topp. så skjønner ikke hvorfor det ikke går på pcen. Dette skjedde for noen dager siden når jeg hadde windows xp, så installerte jeg Windows 7 pga trudde kanskje det kunne vær noe me PC`en. Men er forsatt sånn.. Noen som har noen tips til å fikse dette? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) gul trekant på kabel = du får ikke tildelt IP adresse. Om det er en stasjonær maskin som ikke skal flyttes mellom nettverk kan du teste om en statisk IP retter problemet: guide for å sette statisk ip: http://corz.org/comms/hardware/router/static.ip.address.php Reinstallasjon av nettverkskortet kan også gi resultater da det resetter en del ting til default, og evt. kan "løsne" det som har gått i vranglås med automatisk tildeling av IP. I og med at andre enheter fungerer normalt på nettverket så er det nok nettverkskortet på denne maskinen og ikke selve nettverket/ruteren som er problemkilden. -Stigma Endret 4. januar 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Prøvde ut den guiden men kommer forsatt bare det samme.. Local Area Connection Unidentified Network Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hvordan er din maskin koblet til nettverket? - Rett til ruter eller via en annen ruter/trådløsruter? - Er det noen annen maskin påkoblet samme enhet? Fungerer den greit? - Brannmur eller sikkerhetsprogram med brannmur installert? Hvis det ikke fungerte med statisk IP bør du like greit sette den tilbake til automatisk for nå. -Stigma Endret 4. januar 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 jeg leier en kjeller leilighet, så er koblet til routaren å ned til meg. det er vel 2-3 andre pcen oppe som er koblet til, dei kommer på ganske greit med kabel. Sa i første post at jeg komme lett innpå med kabel på xbox 360, så må jo være noe med PCen? Har slått av brannmuren. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Da annbefaler jeg som neste steg å reinstallere nettverkskortet. Det har potensiale for å rette opp i en del forsjellige ting som kan forårsake slike problemer. Sansynigvis kan du bare gå inn på egenskaper på min datamaskin, finne nettverkskortet og velge avinstaller, så vil windows automatisk resintalelre den ved neste oppstart. Men, i tilfelle du ikke har en helt standard driver som windows kan finne på egenhånd så bør du gjerne ta denne ned og ha den tilgjengelig i tilfelle du må resintallere manuellt. Driverinstalasjon er ikke fryktelig vanskelig. Om du sliter å finne driveren så si nøyaktig hva maskin du har (eller hva kort, om du vet det så nøyaktig) så kan vi kanskje hjelpe. -Stigma Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg har et nettverks kort som heter D-Link DFE-530TX 10/100Mbps PCI Adapter. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg har et nettverks kort som heter D-Link DFE-530TX 10/100Mbps PCI Adapter. Du skal få å ihvertfall prøve å finne drivere selv før du spør om videre hjelp. Forumet er for hjelp til selvhjelp, ikke gratis ITsupport min post var bare 5 min tidligere. -Stigma Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 ja sorry, misforsto litt. Fant driveren og prøvde det ut, men går ikke nå heller. kom forsatt den gule trekanten med ! mellom Pcen min å routaren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det kan være nettverkskortet som har tatt kvelden. Kunne vært en ide å prøve et annet kort eller trådløs. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 På mitt modem fra NGT så fungerer bare 2/4 hull, to er reservert for IP-telefoni og tv. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 På mitt modem fra NGT så fungerer bare 2/4 hull, to er reservert for IP-telefoni og tv. Dette har ofte også en tendens til å «henge igjen». Dvs, om du har hatt en, eller begge, av disse tjenestene, så selv om du ikke har dem lengre, kan det hende de ofte er der. Dette opplevde jeg (dog bare 1 port - NexTV), og etter det ble sagt opp, var fortsatt denne porten «ubrukelig». Jeg ringte gjentatte ganger til NGT, og de hevdet hver gang at dette var fikset - noe det ikke var. Vi måtte faktisk få ny router før det forsvant. Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 jeg har nå sett på nettet å prøvd alt som høres ut som kan gjør det til å funke men går ikke. Skjønner ikke hva som er galt. Siden det funker 100% på andre pcer i huset så burde den funke hos meg og. Syns det er rart at trådløsen funker på min pc men ikke kabel -.- Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 På mitt modem fra NGT så fungerer bare 2/4 hull, to er reservert for IP-telefoni og tv. det er riktig, men du vil få IP og kontakt (dog ikke med nettet for vanlig bruk) så det skal ikke kunne være dette heller. Du vil bare få IPen som er ment tildelt for telefonien eller TVdecoderen i stedet - det er nettop derfor en del folk har gått i fellen, for alt ser tilsynelatende OK ut helt til du sjekket IPen du har fått tildelt på maskinen. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå