ozone Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Nå er noe på gang! Fotomagasinet og Fotovideo har satt ned prisen på ny D700 til 15 tusen kroner!!! De vet nok hva den nye modellen kommer til å koste nå Lenke til kommentar
runniz Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Nå er noe på gang!Fotomagasinet og Fotovideo har satt ned prisen på ny D700 til 15 tusen kroner!!! De vet nok hva den nye modellen kommer til å koste nå Det er vel mer fordi FotoVideo kjøpte opp lageret til FK-Pro? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Nå er noe på gang!Fotomagasinet og Fotovideo har satt ned prisen på ny D700 til 15 tusen kroner!!! De vet nok hva den nye modellen kommer til å koste nå Det er vel mer fordi FotoVideo kjøpte opp lageret til FK-Pro? Det visste jeg ikke! Noen på chat'en skrev at D700 var nede i 15.000,- ifjor, men at prisene har gått opp siden den gang! Jeg trodde D700 hadde begynnt høyt, og gått sakte nedover, og nå 15k som utrolig lavt... Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Noen på chat'en skrev at D700 var nede i 15.000,- ifjor, men at prisene har gått opp siden den gang! Det stemmer det; den hoppet flere tusen opp. Det samme skjedde forøvrig også med D3 i den perioden; den falt kraftig for så å stige masse. Man kunne plukke opp en D3 for godt under 30.000 en periode - nå idag koster D3s (som riktignok er etterfølgeren) over 40. En av de sjeldne tilfellene i fotoverdenen der man kunne ha hatt utstyret sitt i et halvt år, for så å selge det brukt med fortjeneste Endret 8. februar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Noe er på gang i kveld ;-) Nikon Rumors Lenke til kommentar
runniz Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Noe er på gang i kveld ;-) Nikon Rumors Så også ryktet om Nikon 50mm 1.2 der.. Mon tro hva noe sånt evt. vil koste? Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Noe er på gang i kveld ;-) Nikon Rumors Så også ryktet om Nikon 50mm 1.2 der.. Mon tro hva noe sånt evt. vil koste? Nei, ingen kameraer.. Men 24mm f1.4, til 20'... Canon kjører knallhardt med 550D, så det blir spennende å se hva Nikon svarer med. Utrolig som Canon leverer i den serien, selv om 450D og 500D skal beholdes en stund til. Rå spec, mye snacks fra 7D med avansert videomulighet og 18mp, og testbildene på høy iso ser svært bra ut... Så D90 og D300s etterfølger må få et tilsvarende løft der, selv om jeg er veldig fornøyd med min D300s. Utrolig glad for at det er "kun" 12mp, det holder mer enn nok for meg... Synes det har blitt tregt nok å overføre og bla gjennom bildene nå. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Nå er noe på gang!Fotomagasinet og Fotovideo har satt ned prisen på ny D700 til 15 tusen kroner!!! De vet nok hva den nye modellen kommer til å koste nå Det er vel mer fordi FotoVideo kjøpte opp lageret til FK-Pro? Det visste jeg ikke! Noen på chat'en skrev at D700 var nede i 15.000,- ifjor, men at prisene har gått opp siden den gang! Jeg trodde D700 hadde begynnt høyt, og gått sakte nedover, og nå 15k som utrolig lavt... Jeg kjøpte D700 for 15999,- hos Japan Foto i des. 2008 - og i dag for 15000,- hos FotoVideo 16-35mm f/4 VR neste ... Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Så D90 og D300s etterfølger må få et tilsvarende løft der, selv om jeg er veldig fornøyd med min D300s. Utrolig glad for at det er "kun" 12mp, det holder mer enn nok for meg... Synes det har blitt tregt nok å overføre og bla gjennom bildene nå. 12mp holder helt klart lenge til det 95% av kundene faktisk trenger. Men Nikon bør nok lansere noe med minimum 15-16mp i løpet av året for å holde tritt 'på papiret'. Det er mange som ser på teoretiske spesifikasjoner før de kjøper, og nå idag ser det jo litt merkelig ut med konkurrenter som har 5-6mp mer og koster det samme eller mindre. Jeg tror mange 'nye' kunder vil havne hos f.eks. Canon i tiden fremover på grunn av dette. Utfordringen til Nikon er kanskje at 'alle' kameraene deres (D3x unntatt) har 12mp idag, og å slippe en høyere oppløsning på eventuelle etterfølgere til f.eks. D90 eller D300 *før* de gjør det på D3- eller D700-etterfølgeren vil kunne bli oppfattet som veldig rart. Personlig synes jeg høy-iso-ytelsen til Nikon er mer enn god nok til mitt bruk nå; gi oss heller et lite hopp i oppløsning istedet for å jage etter eksponeringer med lite støy ved iso 3200 eller mer. Endret 10. februar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 For min egen del synes jeg at 12mp er nok, og håper at Nikon finpusser denne i neste modell også, så kan de lansere "X"-modeller for de som MÅ ha +50 MB filer å jobbe med eller for "å ha mer å croppe på". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå