Gå til innhold

Problemer med tilkopling av WD ekstern hdd

Anbefalte innlegg

Jeg har en 320gb WD miniekstern harddisk som jeg har litt problemer med. Stort sett er den tilkoplet og alt fungerer bra, men fra tid til annen når jeg kommer til pcen uten å ha vært her på noen timer så ser jeg at popup`en som spør deg hva du vil gjøre dukker opp. Dette betyr jo at pcen akkurat har oppdaget at denne er tilkoplet.

Jeg har backup av en del viktige ting 02:00 hver natt og ofte ser jeg at dette ikke ble utført fordi programmet ikke fant banen som peker til den eksterne harddisken.

Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket OS?

1: Sørg for at stasjonsbokstaven som disken har fått ikke brukes av en annen enhet (minnepinne f.ex). Dette ordner du i diskbehandling (hvis XP)

2: For å få windows til å slutte å spørre hva maskinen skal gjøre når disken er funnet, så må du deaktivere en service som heter "Shell Hardware Detection". Start -> kjør -> services.msc

3: Vær flink og benytt "Trygg fjerning av hardware" hver gang du skal dra ut den eksterne disken.

Lenke til kommentar
Hvilket OS?

1: Sørg for at stasjonsbokstaven som disken har fått ikke brukes av en annen enhet (minnepinne f.ex). Dette ordner du i diskbehandling (hvis XP)

2: For å få windows til å slutte å spørre hva maskinen skal gjøre når disken er funnet, så må du deaktivere en service som heter "Shell Hardware Detection". Start -> kjør -> services.msc

3: Vær flink og benytt "Trygg fjerning av hardware" hver gang du skal dra ut den eksterne disken.

1. Det har hett F:, men endrer nå til X: som jeg vet ingen andre bruker.

2. Done.

3. Den står tilkoplet 24/7.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

om du skal bruke en ekstern disk, så ta backup og slå den av. Disker som ikke får kjøling, får en svært redusert levetid.

En NAS disk med kjøling er å anbefale...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...