LockBreaker Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Fikk faktura i dag fra Prolyd, men siden jeg valgte postoppkrav som betalingsmåte stusset jeg litt over dette. Skal jeg betale når jeg henter pakken eller med faktura? Får vel ta det som det kommer, men det hadde jo vært greit å vite. Endret 16. februar 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
epifant Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Hadde du ringt dem og spurt ville du nok fått svar fortere enn det tok å skrive innlegget her Endret 16. februar 2010 av epifant Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Fikk e-posten midt i timen, så å gå ut for å ringe var ikke et alternativ. Tenkte at det var lettest å spørre her siden det virket som om det var noen som hadde bestillt fra Prolyd. Men jeg får ta det som det kommer. EDIT: (17.02.2010 )Da var hodetelefonene ankommet. Har ikke fått hentet dem ut enda, men må si at det er helt forjævelig å sitte fast på skolen nå. Endret 17. februar 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Førsteinntrykk: Slettet. Drittlyden kommer fra lydkortet. Hodetelefonene er fantastiske. Endret 25. februar 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 Håper det bare er laptop-utgangen som ødelegger for deg. Koblet rett i hodetelefonutgangen på min Mac Mini spiller det i hvert fall ypperlig. Selv om en hodetelefonforsterker selvsagt er det beste. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Et spørsmål: Trenger de innspillingstid? Koblet de til en forforsterker med jack-utgang nå og fikk en forbedring. Bedre bass og bedre lyd generelt, men jeg er liksom ikke der jeg trodde jeg skulle være enda. Mulig jeg er kravstor. Skal i alle fall gi dem litt tid på seg før jeg evt. ombestemmer meg. Nå skal jeg ikke bare gi dem ris altså. Overtonene er fantastiske. Også mellomtonene kommer frem på en helt ny måte. Det er bare at jeg savner en litt mer dominerende bass. Koss Porta Pro har faktisk mer bass, men jeg mistenker at det kanskje har noe med det faktum at jeg ikke har noe som driver dem godt nok. EDIT: All ris er nå ros. Porta Pro lyder "grøtete" sammenlignet med Beyerne. Endret 25. februar 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Porta Pro har "mer" bass, men jeg synes også den veldig ullen og udefinert i forhold til 770-ene. Om man kommer rett fra Porta Pro vil nok 770-ene oppfattes som slankere, så det har litt med hva man er vant til også. Jeg synes lyden i Porta Pro var helt ålreit før jeg hørte 770, nå har jeg byttet tilbake et par ganger og det låter... nesten grusomt EDIT: synes ikke lydsignaturen i 770-ene mine har endret seg spesielt mye. Mistenker at eventuelle endringer også kan tilskrives tilvenning. Endret 17. februar 2010 av epifant Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Bassen i Porta Pro er mer ullen ja, men den er likevel mer tilstedeværende. Når det gjelder generell lydkvalitet er Beyerne langt over Porta Pro, bare så det er sagt. Tror ikke at de blir sendt tilbake med det første. Men når det gjelder innspilling så tror jeg faktisk det har litt å si. I alle fall forandret lydbildet seg en del den første timen. I alle fall virker det slik på meg nå. Til spilling er de geniale. Hører alt som foregår. Utrolig detaljerte hodetelefoner. Bytter nok ikke tilbake til Porta Pro nå nei. EDIT: Har tatt en helomvending her nå. De er fantastiske. Både til musikk og spill. Noe som driver dem skikkelig er et minimum for at de skal spille bra. Endret 17. februar 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 Bassen i Porta Pro er mer ullen ja, men den er likevel mer tilstedeværende. Når det gjelder generell lydkvalitet er Beyerne langt over Porta Pro, bare så det er sagt. Tror ikke at de blir sendt tilbake med det første. Men når det gjelder innspilling så tror jeg faktisk det har litt å si. I alle fall forandret lydbildet seg en del den første timen. I alle fall virker det slik på meg nå. Til spilling er de geniale. Hører alt som foregår. Utrolig detaljerte hodetelefoner. Bytter nok ikke tilbake til Porta Pro nå nei. EDIT: Har tatt en helomvending her nå. De er fantastiske. Både til musikk og spill. Noe som driver dem skikkelig er et minimum for at de skal spille bra. Man kan ikke sammenligne PortaPro og 770. Bassen er utrolig bra, så hvis du syns den var litt dårlig, har du en dårlig kilde. Lyden blir bedre etter de er brent inn :-) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 Bassen i Porta Pro er mer ullen ja, men den er likevel mer tilstedeværende. Når det gjelder generell lydkvalitet er Beyerne langt over Porta Pro, bare så det er sagt. Tror ikke at de blir sendt tilbake med det første. Men når det gjelder innspilling så tror jeg faktisk det har litt å si. I alle fall forandret lydbildet seg en del den første timen. I alle fall virker det slik på meg nå. Til spilling er de geniale. Hører alt som foregår. Utrolig detaljerte hodetelefoner. Bytter nok ikke tilbake til Porta Pro nå nei. EDIT: Har tatt en helomvending her nå. De er fantastiske. Både til musikk og spill. Noe som driver dem skikkelig er et minimum for at de skal spille bra. Man kan ikke sammenligne PortaPro og 770. Bassen er utrolig bra, så hvis du syns den var litt dårlig, har du en dårlig kilde. Lyden blir bedre etter de er brent inn :-) Prisforskjellen mellom portapro og dt 770 er jo som lada VS lamborghini Så det skulle bare mangle om portapro ble slått ned i støvvlene. Portapro synes jeg er VERDENS dårligste og mest irriterende headsett i hele verden. Utrolig hvor mye lyd som kommer ut av dem feil vei. Altså folk rund hører musikken veldig godt. Noe som er irriterende på buss/t-bane/tog Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Bassen i Porta Pro er mer ullen ja, men den er likevel mer tilstedeværende. Når det gjelder generell lydkvalitet er Beyerne langt over Porta Pro, bare så det er sagt. Tror ikke at de blir sendt tilbake med det første. Men når det gjelder innspilling så tror jeg faktisk det har litt å si. I alle fall forandret lydbildet seg en del den første timen. I alle fall virker det slik på meg nå. Til spilling er de geniale. Hører alt som foregår. Utrolig detaljerte hodetelefoner. Bytter nok ikke tilbake til Porta Pro nå nei. EDIT: Har tatt en helomvending her nå. De er fantastiske. Både til musikk og spill. Noe som driver dem skikkelig er et minimum for at de skal spille bra. Man kan ikke sammenligne PortaPro og 770. Bassen er utrolig bra, så hvis du syns den var litt dårlig, har du en dårlig kilde. Lyden blir bedre etter de er brent inn :-) Hvor lang tid tar det før de blir brent inn? Har hørt 50-60 timer? Har forresten et hår på membranen høres det ut som. Svak skurrelyd på lavere frekvenser. Får nok ta opp og rense dem. De krever jo litt omsorg. Endret 18. februar 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 19. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2010 Hvor lang tid tar det før de blir brent inn? Har hørt 50-60 timer? Har forresten et hår på membranen høres det ut som. Svak skurrelyd på lavere frekvenser. Får nok ta opp og rense dem... Kan umulig ha kommmet et hår inn så raskt. Mulig ditt eksemplar er defekt. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 21. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Hvor lang tid tar det før de blir brent inn? Har hørt 50-60 timer? Har forresten et hår på membranen høres det ut som. Svak skurrelyd på lavere frekvenser. Får nok ta opp og rense dem... Kan umulig ha kommmet et hår inn så raskt. Mulig ditt eksemplar er defekt. Enten det eller så har jeg et helt elendig lydkort... Jeg høres nok helt sikkert sytete ut her. Klager som bare det. Saken er at jeg er meget fornøyd med dem, bortsett fra disse lydene som kommer av og til når bassen går dypt. EDIT: Lyden kommer fra lydkortet. Støy fra et integrert lydkort kan på ingen måte knyttes til Beyerne. Endret 25. februar 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 31. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2010 lurer på å bestille meg noen selv, og de skal brukest til musikk produsering (ikke til mp3 spilleren) men usikker på hvilken versjon jeg skal velge..... så hva tror dere er best lydkvalitet i til musikk produsering? 250 OHM , 32 OHM, eller 80 OHM ??? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 31. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Det skal sies at jeg ikke er 100% sikker, men vil nå tro dette er et forhåldsvis greit svar: Om du har en god forsterker, 250 Ohm, om du ikke har forsterker 80 Ohm. 32 Ohm skal være enklere å drive enn de to andre, men jeg har selv 80 Ohm-versjonen, og den funker helt fint selv om man kobler den rett på PC-ens lydkort eller en DAP/PMP for den saks skyld Endret 31. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 1. august 2010 Rapporter Del Skrevet 1. august 2010 Det skal sies at jeg ikke er 100% sikker, men vil nå tro dette er et forhåldsvis greit svar: Om du har en god forsterker, 250 Ohm, om du ikke har forsterker 80 Ohm. 32 Ohm skal være enklere å drive enn de to andre, men jeg har selv 80 Ohm-versjonen, og den funker helt fint selv om man kobler den rett på PC-ens lydkort eller en DAP/PMP for den saks skyld Takk for svaret, det skal brukest i studioet å ikke til noe mp3 spiller som sagt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2010 Rapporter Del Skrevet 1. august 2010 DT770-M er beregnet for studiobruk. De er bedre dempet og har volumkontroll på kabelen. På eska blir de markedsført som hodetelefoner for trommeslagere. Lenke til kommentar
Thode Skrevet 5. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2011 Har tenkt til å bestillle DT-770, men usikker på hvilken impedanse jeg skal bestille. Virker logisk å bestille 32ohm siden de kan brukes med iPod, men hvorfor selges det da modeller på 80 og 250? Kommer til å bruke de mest sammen med amp, men hvis det ikke har noen fordeler med høyere impedanse vil jeg jo ha de som kan brukes med iPod. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 7. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2011 ... men hvorfor selges det da modeller på 80 og 250? ... Er ikke alle som bruker hodetelefoner på mp3 spillere. DT770Pro er i hovedsak laget for medhør i lydstudio. 600 ohm har lenge vært standard i lydstudio men 250 ohm brukes også. 80 ohm varianten er et bra kompromiss hvis man bruker hodetelefonen med mp3 spillere og annet stasjonært utstyr. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 11. august 2012 Rapporter Del Skrevet 11. august 2012 Ser det er en stund siden noen har skrevet her, men hvordan er bassen i DT770 32 ohm? Til feks Dubstep og rap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå