Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Baywars dekksenter. Bondefangeri?

foenix

Anbefalte innlegg

Baywars dekksenter i Sandviksveien utenfor Bergen reklamerer for at de er billigst. Da jeg ringte til dem for å forhøre meg om prisen på dekkomlegging fikk jeg opplyst en pris på kr 350.-

Jeg syntes dette var billig og kjørte ut til dem for å få jobben gjort der. Etter at en av arbeiderne var godt i gang med arbeidet, kom eieren av verkstedet bort til meg og spurte om dekkene som jeg hadde med meg var nye. Jeg svarte ja og han sa da at han måtte ta kr. 700.- for jobben fordi det var dårlig butikk for ham at jeg ikke hadde kjøpt dekkene hos ham. Dersom dekkene hadde vert brukte hadde jeg fått jobben gjort for den avtalte prisen på kr. 350.-

Jeg mener at han burde opplyst om dette da jeg ringte til ham og ikke etter at arbeidet var påbegynt. Jeg antar at dette er en sleip taktikk fra deres side og jeg føler meg bondefanget i dette tilfellet.

Det hører med til historien at dette verkstedet drives av våre "nye landsmenn"..

Jeg kommer ikke til å bruke dem flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lokkepriser finner man overalt, i alle bransjer. Det er selvsagt irriterende å stå der i den situasjonen, men selv gamle landsmenn benytter seg av denne praksisen.

Jeg synes allikevel at dette er å gå for langt. Ærlighet varer lengst, og holder man på slik så oppnår man bare å få et dårlig rykte som gjør at man mister fremtidige kunder. Dette er jalla-jalla service av verste sort.. Disse folkene stod til og med og gliste av meg da jeg kjørte ut av porten..

Lenke til kommentar

Bolter og sånt byttet de, var bare de ringene som manglet, men han nektet på at han skulle levere de med, de måtte han skaffe selv, han sa at min onkel måtte dra ut til et verksted i åsane for han var i samarbeid med de, når han kom ut der sa de ja det stemmer at vi kan skaffe de ringene, men vi er ikke i samarbeid med han lengre, og at han måtte betale for de, og det var juletider i fjor så lageret var steng så de fikk han ikke ut med en gang, men fikk de til slutt å sendte regningen til baywar.

Lenke til kommentar

De er nok ikke oppe og går særlig lenge nei. Da jeg ringte kunne jeg stikke innom med en gang mens andre dekksentre har ventetid på opptil flere dager. Sier ikke så altfor lite om hvor mange kunder de har.

De graver sin egen grav med slike dødfødte holdninger.

Lenke til kommentar

Det er bagateller, men service som mannen i gata setter veldig stor pris på..

De kunne gjort det som en del av lignende "sjapper" oppererer, og det er å si hvis kunden spør hvorfor de mangler: Dette skal vi fikse for deg, ikke noe problem!

Det koster sjappa kanskje 20 kroner å skaffe ringene på nytt om de hadde rota de bort, men det virker på meg som at de bare har latt vær å sette de på for å kunne ha de liggende i en skuff i tilfelle noen skulle trenge samme ringer og de kan selge de for 50 kroner stykket..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...