Gå til innhold

Prosjekt til fordypning.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på en ting angående videregående skole og dette er hva kan man egentlig bruke prosjekt til fordypning til? Det er jo ganske mange timer i året man får til dette.

Kan man bruke det til hva man vil?

F. eks. jobbe/gå i praksis på en fremtidig arbeidsplass og øve på fag til påbygg, eller hvordan er det?

Tenker på prosjekt til fordypning innenfor yrkesfagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Prosjekt til fordypning Vg1 og Vg2 yrkesfag

Prosjekt til fordypning på Vg1 skal gi elevene mulighet til å prøve ut enkelte eller flere sider av aktuelle lærefag innen relevante utdanningsprogrammer, få erfaring med innhold, oppgaver og arbeidsmåter som karakteriserer de ulike yrkene innen utdanningsprogrammene, fordype seg i kompetansemål fra læreplanene på Vg3-nivå og ta relevante fellesfag fra Vg3, fellesfag i fremmedspråk og programfag fra studieforberedende utdanningsprogram.

Formål med prosjekt til fordypning på Vg2 er å gi elevene mulighet til å få erfaring med innhold, oppgaver og arbeidsmåter som karakteriserer de ulike yrkene innen utdanningsprogrammene, fordype seg i kompetansemål fra læreplanene på Vg3-nivå og ta relevante fellesfag fra Vg3, fellesfag i fremmedspråk og programfag fra studieforberedende utdanningsprogrammer."

- Udir.no

På Service og Samferdsel der jeg går har vi mye utplassering i PTF-timene. Selv er jeg utplassert 4 uker i VG1 hos Vakt Service AS. Men det blir mer neste år. Vi har også en del teori i klassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...