Golden_eagle Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Problemet mitt er det at det er bare noen av programmene på maskina mi som klarer å koble seg til nettet. Jeghar prøvd med både kablet og trådløst nett og uansett så er det bare msn som klarer å koble seg til nettet. Ingen nettlesere klarer å laste filer og spotify står bare i frakoblet modus. Jeg har ikke prøvd så mye enda fordi jeg ikke vet hva jeg skal prøve. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Høres ut som et DNS problem. sjekk om du får opp en nettside (en introside for apache nettserver) på: http://195.88.55.16/ Hvis ja, og det ikke fungerer med www.vg.no så er det sansynligvis et DNS problem. Du kan da eksempelvis rette dette ved å sette faste DNS servere på maskinen (merk at dette ikke nødvendigivs er en god løsning dersom maskinen flyttes mellom forskjellige nettverk ofte). Hvordan sette DNS servere manuellt: http://www.mediacollege.com/computer/network/dns.html -Stigma Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Problemet mitt er det at det er bare noen av programmene på maskina mi som klarer å koble seg til nettet. Jeghar prøvd med både kablet og trådløst nett og uansett så er det bare msn som klarer å koble seg til nettet. Ingen nettlesere klarer å laste filer og spotify står bare i frakoblet modus.Jeg har ikke prøvd så mye enda fordi jeg ikke vet hva jeg skal prøve. Heisann! Ja, du var jo litt sparsom med opplysninger, men hvis du har en vanlig XP eller Vista, så ville jeg først av alt prøve å stille maskinen tilbake til siste gang du visste at den fungerte helt fint-. Det gjør du ved å gå til systemgjenoppretting. Det valget ligger under systemverktøy i tilbehørmenyen. Du får anledning å velge et tidspunkt, er du heldig står datoene der som du kan velge. Hvis ikke du finner noen datoer, så må du ta valget under, å lage et gjenopprettingstidspunkt ført. Altså først ta en kikk på det øverste valget og se på kalenderen om det finnes noen datoer der bak i tid, omså 2009. Da må du klikke på pilene oppe i kalenderen for å skifte år. Men hvis ikke det går, så må du ta det andre valget. Finner du en dato, så vil maskinen slå seg av og gjenopprette til den datoen for systemet ditt. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Det kom opp noen datoer hvor den eldste var 31.12.09, men jeg tror jeg hadde problemet før det også... Jeg bruker Windows Vista. Jeg skriver her og forteller om hvordan det gikk etter at gjenopprettingen er ferdig. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Testet du i det hele tatt linken i min post? Å kjøre gjennoppretting på maskinen før du i det hele tatt ved hva som er feilårsaken høres ut som en dårlig feilsøkingsmetode... -Stigma Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Ja, jeg testet linken, og det gikk ikke. Jeg har ikke brukt den PC'en siden jeg fikk problemer med nettet og derfor er det ikke noe farlig med gjenoppretting Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Har du prøvd å kjøre en virusscan? Høres ut som du har fått noe humbug på maskinen din. For sikkerhets skyld kan du jo teste å pinge vg.no og se om du får svar derfra. Hvis du gjør det, så er det defintivt ikke et dns-problem. Hvis du har virus så ville jeg ikke ha prøvd å kjøre tilbake til siste fungerende innstilling, da det ikke fjerner viruset. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ja, jeg testet linken, og det gikk ikke.Jeg har ikke brukt den PC'en siden jeg fikk problemer med nettet og derfor er det ikke noe farlig med gjenoppretting Ok, neppe DNS problem da. Mulig brannmurproblematikk. Har du noe sikkerhetsprogram med brannmur inkludert? I så fall se om det er mulig å slå av midlertidig for å teste. Sjekk også om du får svar når du pinger til 195.88.55.16 og www.vg.no og si i fra hvordan det går, gjerne med og uten brannmuren på dersom du har en. Windows brannmuren bokkerer skjeldent slikt, men lignende problemer har jeg sett på mange tredjeparts sikkerhetsprogrammer med brannmur. -Stigma Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) For sikkerhets skyld kan du jo teste å pinge vg.no og se om du får svar derfra. Hvis du gjør det, så er det defintivt ikke et dns-problem. Kan du fortelle meg hvordan jeg pinger? Er veldig noob innen nettverk... Problemet ble forresten ikke løst ved å ta systemopretting til det punktet. Det er ingen forskjell etter at jeg skrudde av brannmuren Endret 4. januar 2010 av Golden_eagle Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Start - kjør - cmd Skriv inn ping vg.no Trykk enter. Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg fikk svar. :!: (Går ut ifra at det er bra?) Det står at jeg sendte fire pakker og mottok fire pakker, og at ingen av dem gikk tapt. Hva vil dette si? Hvordan skal jeg gå frem nå? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg fikk svar. :!: (Går ut ifra at det er bra?)Det står at jeg sendte fire pakker og mottok fire pakker, og at ingen av dem gikk tapt. Hva vil dette si? Hvordan skal jeg gå frem nå? var det på IPadressen eller www adressen eller begge? Hvis www fungerte så er det ikke et DNS problem, og du har ok grunnleggende forbindelse til nettet. Normalt sett ville jeg da sterkt mistenkt en brannmur fordi det da ser ut som bare visse porter blir blokkert, men om du allerede har utelukket det så er jeg da litt usikker på hva du bør sjekke som neste steg. ta forresten en ping til www.vg.no slik også: ping www.vg.no -t -l 1000 la den gå en side eller to for å se at minst 99% går gjennom uten problemer. Det er bare for å utelukke et spesifikt problem i forhold til store pakker. -Stigma Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 For å stille deg to helt enkle spørsmål: Har du antivirus? Har du brannmur? Og så et spørsmål som du kanskje må tenke litt mer igjennom: Har du gjort endringer på maskinen i mellomtiden fra det virket til det sluttet å virke? Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Stigma: Jeg prøvde med www adressen. Skal prøve en gang til med å slå av brannmuren, kom på det i stad at hvis det følger brannmur med Avast! må jeg skru av den også. Skrudde av Windows sin og det finnes ikke lenger noen Norton-filer selv om Norton står oppført med brannmur Skrev inn det du sa i cmd, og får denne beskjeden hver gang: Svar fra 195.88.55.16 byte=1000 tid=(varierer) TTL=247 Ser riktig ut for meg? Darkness: Ja, jeg har brannmur og antivirus som jeg sa ovenfor. Jeg kan ikke komme på at jeg har gjort noen endringer som kan ha fått det til å slutte å fungere. Men WIFI-USB-pinnen min sluttet å fungere så jeg kan kanskje ha gjort noen innstillinger da, for når jeg kobla til kablet så hadde jeg bare mulighet til å surfe på nettet og sånt i noen timer før bare msn og online spill som CS:S fungerte. Kan legge til det at når jeg er inne på steam fungerer Community-fanen. Det er jo en nettside, så da er det jo noen tjenester som klarer det også? En annen ting er det at jeg bare kan komme inn på Community-fanen når jeg ikke er in game (ikke bruke shift + tab for å åpne steam). Og etter det jeg har forstått bruker Steam-browseren Internet Explorer i bunn? Endret 5. januar 2010 av Golden_eagle Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Om du har kommet på at du kanskje har andre aktive brannmurer enn bare windows sin sp er det definitivt det første jeg ville sjekket. erfaringsmessig lukter det som sagt brannmur problem lang vei for meg. I mange lignende saker mener også brukerene at de ike har gjort noen endringer i konfigurasjonen på brammuren, så det er ikke uvanlig, og du skal ikek utelukke at dette er feilkilden på det grunnlaget ihvertfall. Vet ikke om det er noen autolæringsfunksjon som lærer inn noe feil evt. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå