standby Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Heisann! Fikk en Elite til jul. I den medfulgte en komposittkabel. Når jeg stiller inn til PAL-50 blir bildet fint og klart, men spillene som fulgte med (Lego Batman / Pure) samt Fallout 3 som jeg har kjøpt fungerer bare på PAL-60. Men da faller bilde-kvaliteten drastisk (Har en tre år gammel Samsung HD-ready TV). Lånte en kabel av en kompis (som ser ut som denne ca http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...ponenthdcable/), og da fungerer alt topp. Må jeg kjøpe ny kabel? I såfall hvilken? Er ute etter noe jeg kan få kjøpt i morgen helst, som ikke koster all verden. Har prøvd med helt vanlig HDMI-kabel som jeg vanligvis bruker til kabel-tv'en, og det fungerte helt fint bildemessig, men fikk ingen lyd. Er det ingen mulighet til å bruke vanlig HDMI-kabel og likevel få lyd? Det er jo en vanlig HD-uttak bak på box'n. Ser ut til at standard Microsoftkabelen ser er slik: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/ Håper noen kan hjelpe meg! Endret 4. januar 2010 av standby Lenke til kommentar
standby Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Fulgte med et sånt Live-headset som kan kobles til håndkontrolleren, men får ikke lyd i det heller. Da kunne jeg jo ha brukt det. Kanskje det bare kan brukes på online-spilling? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) du får jo lyd i tven hvis du bruker en hdmi kabel. du får sjekke innstillinger på tv hvis ikke. skal du koble til med optisk/phono til forsterker, må du ha det adapteret. og som vanlig så er dette billigst hos dx: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24868 da får du med en ekstra hdmi kabel også. Ikke så lett å få tak i butikken her hjemme. Når det gjelder headset så prøv i innstillinger i xbox menyen, som regel så brukes dette til å snakke i og høre andre snakke. og som vanlig så er det sikkert noen som poster hvordan man knuser en komponent dings og bruker den som optisk ut. (se posten under, snart) Endret 4. januar 2010 av 530XD Lenke til kommentar
standby Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 du får jo lyd i tven hvis du bruker en hdmi kabel. du får sjekke innstillinger på tv hvis ikke. Er du helt sikker? Har prøvd alle mulige innstillinger, men det kommer ingen lyd gjennom bare vanlig HDMI og i TV'en. Finnes det ulike typer HDMI-kabler kanskje, noen med og noen uten lyd? Men med det adapteret du linket til, så ser det ut til at det uansett kommer til å gå bra, så spørs om jeg ikke skal prøve meg på det. Takker! Lenke til kommentar
standby Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Æsj, jeg tror det er TV'en som er problemet. Får ikke lyd via HDMI fra andre enheter heller. Har sendt en epost til Samsung, så håper de har noe lurt å fortelle meg. Takk likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå