Gå til innhold

Star wars rekkefølge?

Louigi

Anbefalte innlegg

Hvilken rekkefølge bør man se star wars i? Noen sier at jeg bør se fra 1 til 6, mens noen andre sier at jeg bør se 4 til 6, og så 1 til 3... Hvilken er best, og hvorfor?

Skal begynne og se en av de nå, så håper på raskt svar! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, forsåvidt, 1-3 foregår innenfor et tidsrom på ca 15 år, og så er det vel rundt 15-20 år mellom 3 og 4, og 4-6 foregår vel i et tidsrom på 1-2 år cirka...

Så det er egentlig mer som 2 trilogier enn som en full serie..

Om jeg fikk velge på nytt så ville jeg sett de 1-6 tror jeg.. Men de aller fleste har sett de 4-6 først, og så kom jo 1eren 16år etter, og det gikk helt fint :)

Lenke til kommentar

Det sier da seg selv hvordan man skal se filmserien.

Star Wars (1977)

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983)

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)

Tror du at George Lucas lagde Star Wars i 1977 i den hensikt av at alle skulle vente med å se denne til etter han lagde Episode I i 1999?

Lenke til kommentar

Vel, slik jeg har forstått det ble planen for hexologien lagd før produksjonen startet. Jeg har hørt to teorier om hvorfor Lucas begynnte med 4'eren;

I: Episode 4 hadde større sjanse for suksess, og ble derfor filmen som ble valgt på 70- tallet.

II: Episode 1-3 var for vanskelig å lage på den tiden, og ble derfor utsatt til teknologien var på plass. Hvor mye av Episode 1-3 er vel ikke lagd på datamaskin? GOD planlegging spør du meg!

Jeg har alle filmene, og et maraton er ikke utenfor rekkevidde. Jeg kommer til å begynne med Episode 1 og jobbe meg frem til Episode 6. Du får da en sammenhengende historie. Problemet her er at "Luke, I am your father" ikke får samme snerten som i gamle dager.

Lenke til kommentar
*Snip*

Jeg har alle filmene, og et maraton er ikke utenfor rekkevidde. Jeg kommer til å begynne med Episode 1 og jobbe meg frem til Episode 6. Du får da en sammenhengende historie. Problemet her er at "Luke, I am your father" ikke får samme snerten som i gamle dager.

Second that.

Vil sjølv anbefalle å sjå dei 1-6, altso kronologisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...