corsa91 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei Forige uke leide jeg en lokal på en seniorsenter. Og under festen gikk brannalarmen fordi vi brukte sånn partygreier. Det er en slags lys. Ligner litt på fyrverkeri greier, Og da gikk alarmen. Og da kom noen ansatte som jobbet der og de sa at vi skulle vente til brannvesenet kom og det gadd vi ikke siden vi kunne fikse dette. Det er bare å sku av den. Men neida vi skulle holde langt vekk fra den. Og når brannvesenet ringte så tok de ansatte heller ikke opp telefonen. De ansatte prøvde å ringe tilbake men sa til oss at det var ingen som tok. Jeg tror det er løgn. Siden når vi ringte så sa brannvesenet at de er rett ved. Og tilslutt så slo brannvesenet av brannalarmen. Og når jeg leiet den så måtte jeg betale 1000kr i depositum. Nå sier lederen som jeg leide av at jeg skal betale 3000kr for utrykninga. Er det riktig. Tror heller at vi må betale halvparten og de ansatte resten. PS: De ansatte hadde nullpeiling på dette. Dårlig opplærte folk sier jeg. Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei Forige uke leide jeg en lokal på en seniorsenter. Og under festen gikk brannalarmen fordi vi brukte sånn partygreier. Det er en slags lys. Ligner litt på fyrverkeri greier, Og da gikk alarmen. Og da kom noen ansatte som jobbet der og de sa at vi skulle vente til brannvesenet kom og det gadd vi ikke siden vi kunne fikse dette. Det er bare å sku av den. Men neida vi skulle holde langt vekk fra den. Og når brannvesenet ringte så tok de ansatte heller ikke opp telefonen. De ansatte prøvde å ringe tilbake men sa til oss at det var ingen som tok. Jeg tror det er løgn. Siden når vi ringte så sa brannvesenet at de er rett ved. Og tilslutt så slo brannvesenet av brannalarmen. Og når jeg leiet den så måtte jeg betale 1000kr i depositum. Nå sier lederen som jeg leide av at jeg skal betale 3000kr for utrykninga. Er det riktig. Tror heller at vi må betale halvparten og de ansatte resten. PS: De ansatte hadde nullpeiling på dette. Dårlig opplærte folk sier jeg. Det er avgifter for "utrykkning til unødige alarmer" så fremt ikke brannvesenet på forhånd er varslet om planlagt utprøvning eller annet grunnlag som gjør at alarmen normalt skulle gå. Denne avgiften er forskjellig fra kommune til kommune og 3000 høres riktig ut. Ring brannvesenet i den kommunen hvor lokalene var å spør de om gebyrets størrelse. Nå er det vel muligens (uten å vite med 100% sikkerhet) slik at det er brannvesenet selv som skal avmelde en alarm som går via alarmsentralen, altså at dette ikke skal gjøres av utleier/leieren men derimot av brannvesenet selv. Hva angår ansvaret for dette gebyret så er det vel slik at det er vel leieren som er ansvarlig for hva som skjedde, og i første omgang vil vel ikke utleier være ansvarlig for avgifter som har påløpt som følge av "feilaktig" bruk av lokalet. At ikke den ansatte ville ta noe direkte ansvar for situasjonen, for å forsikre seg om at brannvesenet selv avmeldte kan man vel i utgangspunktet ikke si stort på. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Det står jo på et ark hvordan man skur av. Og jeg har drevet med brannanlegg. Jeg er elektrikker og onkelen min er vaktmester som har peiling på dette. Hei Forige uke leide jeg en lokal på en seniorsenter. Og under festen gikk brannalarmen fordi vi brukte sånn partygreier. Det er en slags lys. Ligner litt på fyrverkeri greier, Og da gikk alarmen. Og da kom noen ansatte som jobbet der og de sa at vi skulle vente til brannvesenet kom og det gadd vi ikke siden vi kunne fikse dette. Det er bare å sku av den. Men neida vi skulle holde langt vekk fra den. Og når brannvesenet ringte så tok de ansatte heller ikke opp telefonen. De ansatte prøvde å ringe tilbake men sa til oss at det var ingen som tok. Jeg tror det er løgn. Siden når vi ringte så sa brannvesenet at de er rett ved. Og tilslutt så slo brannvesenet av brannalarmen. Og når jeg leiet den så måtte jeg betale 1000kr i depositum. Nå sier lederen som jeg leide av at jeg skal betale 3000kr for utrykninga. Er det riktig. Tror heller at vi må betale halvparten og de ansatte resten. PS: De ansatte hadde nullpeiling på dette. Dårlig opplærte folk sier jeg. Det er avgifter for "utrykkning til unødige alarmer" så fremt ikke brannvesenet på forhånd er varslet om planlagt utprøvning eller annet grunnlag som gjør at alarmen normalt skulle gå. Denne avgiften er forskjellig fra kommune til kommune og 3000 høres riktig ut. Ring brannvesenet i den kommunen hvor lokalene var å spør de om gebyrets størrelse. Nå er det vel muligens (uten å vite med 100% sikkerhet) slik at det er brannvesenet selv som skal avmelde en alarm som går via alarmsentralen, altså at dette ikke skal gjøres av utleier/leieren men derimot av brannvesenet selv. Hva angår ansvaret for dette gebyret så er det vel slik at det er vel leieren som er ansvarlig for hva som skjedde, og i første omgang vil vel ikke utleier være ansvarlig for avgifter som har påløpt som følge av "feilaktig" bruk av lokalet. At ikke den ansatte ville ta noe direkte ansvar for situasjonen, for å forsikre seg om at brannvesenet selv avmeldte kan man vel i utgangspunktet ikke si stort på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå