en_glad_laks Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei, har en WD eksternhardisk på 1TB koblet til min eksterne pc med usb, den funket fint i går, men når jeg startet maskinen i dag og plugget i disken så kommer den ikke opp på "min datamaskin". Ikonet for "safely remove hardware" dukker opp og jeg finner også disken på device manager, men der står den bare som "WD". Når jeg plugger i disken hører jeg den starte opp uten at noe skjer Har ikke mye peiling på data så er ganske rådvill, har selvføgelig eneste kopi av alle mine personlige bilder og filmer på denne disken så er ganske oppgitt. Håper at noen kan komme med gode råd På forhånd takk Lenke til kommentar
LudvigH Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det samme skjedde med meg for en stund siden Hvis jeg husker riktig, løste problemet seg når jeg installerte usb-driverne på nytt. Lenke til kommentar
en_glad_laks Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 og hvordan gjør jeg det? har gått inn på device manager - disk drives - WD - properties - update driver der står det bare This device is working properly. tror ikke det er noe med usb for mp3 spilleren funker fint når jeg kobler den til datamaskinen, det samme gjelder min trådløse mus Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Du må sjekke om disken finnes i Diskbehandling. Kan f.eks være at den mangler bokstav, eller filsystem. Lenke til kommentar
en_glad_laks Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) min windows er på engelsk men med diskbehandling regner jeg med du mender device manager?? den ligger der. men bare som "WD" og det står at den funker har forresten en Acer Aspire 5720Z med vista om d skulle hjelpe Endret 4. januar 2010 av en_glad_laks Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Nei, det heter Disk Management. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
en_glad_laks Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) slikt du mener? kan forresten legge til at jeg prøvde på en annen data og akkurat det samme skjer. Kommer opp "new device found" og så kommer det opp "working properly" og så skjer d ingenting Endret 4. januar 2010 av en_glad_laks Lenke til kommentar
en_glad_laks Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Når jeg prøver å trykke på initialize disk får jeg bare "incorrect function" Inne på properties på disk 1 og på volumes står det: Disk : Disk 1 Type : Unknown Status: Not initialized Partition style : not applicable Capacity : 0 MB Unallocated Space : 0 MB Reserved space : 0 MB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ser ikke så bra ut, nei. Mulig at disken er defekt. Men du må prøve den på en annen PC. Siste utvei er å plukke ut selve disken og koble den internt. Lenke til kommentar
en_glad_laks Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) har prøvd på en annen pc, skjer akkurat d samme... men vil jeg ikke miste garantien om jeg åpner den og prøver den internt? disken er bare 1 måned gammel og om den er defekt er det mulig å hente ut det som ligger på disken? selve disken er ikke så viktig, men alle mine personlige bilder ligger på den Endret 4. januar 2010 av en_glad_laks Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Garantien ryker nok hvis du åpner den. Det er ingen mulighet for å hente ut filer når disken ikke lar seg koble til en PC. Så da har du valget. Åpne disken med en liten mulighet for å finne bildene, eller få en ny disk på garantien. Å lagre ting på en ekstern disk uten backup er ikke lurt. Det må gå galt før eller siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå