Gå til innhold

Data finner eksternhardisk men dukker ikke opp på "Min Datamaskin"

Anbefalte innlegg

Hei, har en WD eksternhardisk på 1TB koblet til min eksterne pc med usb, den funket fint i går, men når jeg startet maskinen i dag og plugget i disken så kommer den ikke opp på "min datamaskin". Ikonet for "safely remove hardware" dukker opp og jeg finner også disken på device manager, men der står den bare som "WD". Når jeg plugger i disken hører jeg den starte opp uten at noe skjer

Har ikke mye peiling på data så er ganske rådvill, har selvføgelig eneste kopi av alle mine personlige bilder og filmer på denne disken så er ganske oppgitt. Håper at noen kan komme med gode råd

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og hvordan gjør jeg det? :blush:

har gått inn på device manager - disk drives - WD - properties - update driver

der står det bare This device is working properly.

tror ikke det er noe med usb for mp3 spilleren funker fint når jeg kobler den til datamaskinen, det samme gjelder min trådløse mus

Lenke til kommentar

min windows er på engelsk men med diskbehandling regner jeg med du mender device manager??

den ligger der. men bare som "WD" og det står at den funker

har forresten en Acer Aspire 5720Z med vista om d skulle hjelpe

Endret av en_glad_laks
Lenke til kommentar

Når jeg prøver å trykke på initialize disk får jeg bare "incorrect function"

Inne på properties på disk 1 og på volumes står det:

Disk : Disk 1

Type : Unknown

Status: Not initialized

Partition style : not applicable

Capacity : 0 MB

Unallocated Space : 0 MB

Reserved space : 0 MB

Lenke til kommentar

har prøvd på en annen pc, skjer akkurat d samme... men vil jeg ikke miste garantien om jeg åpner den og prøver den internt? disken er bare 1 måned gammel

og om den er defekt er det mulig å hente ut det som ligger på disken? selve disken er ikke så viktig, men alle mine personlige bilder ligger på den

Endret av en_glad_laks
Lenke til kommentar

Garantien ryker nok hvis du åpner den.

Det er ingen mulighet for å hente ut filer når disken ikke lar seg koble til en PC.

Så da har du valget. Åpne disken med en liten mulighet for å finne bildene, eller få en ny disk på garantien.

Å lagre ting på en ekstern disk uten backup er ikke lurt. Det må gå galt før eller siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...