direkte Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kan jeg bli straffet hvis jeg jobber svart, eller er det arbeidsgiveren som kan bli straffet? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Begge, men mest du tror jeg. Endret 4. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
MtnDew Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Tør jeg spørre hva slags jobb det er snakk om? Er det plenklipping, eller maling av bestemors hus så tror jeg ikke det gjør så mye. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Mest kjøperen tydeligvis, kan ikke se at de som jobbet svart fikk noen straff her. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=599849 Lenke til kommentar
direkte Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Er i en liten butikk i utlandet. Jeg skal få betaling etter hver dag i kontanter. Det er vel å jobbe svart? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Er det plenklipping, eller maling av bestemors hus så tror jeg ikke det gjør så mye. Mange tror de jobber svart, men gjør det faktisk ikke. Man kan nemlig tjene inntil 1000 kr uten at det regnes som svart. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Er i en liten butikk i utlandet. Jeg skal få betaling etter hver dag i kontanter. Det er vel å jobbe svart? Da må du sjekke med det landet sitt lovgiving. Men er det ingen andre som vet noe så skal det nok gå bra. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kan jeg bli straffet hvis jeg jobber svart, eller er det arbeidsgiveren som kan bli straffet? Ja, du kan bli straffet for å jobbe svart. "Å unndra seg skatter og avgifter er straffbart, jf. ligningsloven §§ 12–1 og 12–2 og merverdiavgiftsloven § 72." Kilde: http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3218039.ece Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Så må du ikke glemme at du kan miste jobben om du bruker arbeidsgiver sitt utstyr. Har en tidliggere klassekammerat som brukte firmabil og verktøy på svarte jobber, og han mistet jobben samt fikk ett dårlig navn blant de andre håndtverkerfirmaene i samme by. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Er det plenklipping, eller maling av bestemors hus så tror jeg ikke det gjør så mye. Mange tror de jobber svart, men gjør det faktisk ikke. Man kan nemlig tjene inntil 1000 kr uten at det regnes som svart. 2000 per år per arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå