Defus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Har bestemt meg for en stk 10" sub av hertz sin ES serie. Jeg trenger ikke og riste bilen istykker, men vil gjerne ha en solid og definert bassgjengivelse. Hvilken forsterker anbefales til denne subben? Jeg vil ikke ha det beste, men ikke det dårligste heller, samtidig husker jeg da jeg hadde en alpine 12" sub som var 600 watt rms, og jeg bytta forsterkeren som også leverte 600 watt rms, til en som leverte 800 watt rms, hvilken natt og dag forskjell det var. Så det er kanskje lurt å ha litt "ekstra" power i forsterkeren. Nå er jo ikke denne 10"eren det største heller da... What says you? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Jeg vil ikke ha det besteHuttetu... det var da en passiv holdning. Si heller at du har x antall kroner og vil ha "det beste" til den prisen, i det minste... ... om enn "det beste" er en ganske relativ kvalitets-rangering. jeg hadde en alpine 12" sub som var 600 watt rms, og jeg bytta forsterkeren som også leverte 600 watt rms, til en som leverte 800 watt rms, hvilken natt og dag forskjell det var.Et vanlig eksempel på at høyttaler-watt og forsterker-watt er to verdier som ikke er relatert til hverandre. Man kan nesten ikke få for mange watt fra en forsterker, og med vanlig musikk tåler høyttalere langt mer enn sin oppgitte effekt. Det er hånden på volumkontrollen som ødelegger høyttalere, ikke forsterkeren. Endret 4. januar 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Nå har jeg kanskje funnet tak i en som kan selge meg to stk 10" hertz se, til 1500 kr, Så da blir det muligens to på meg istedet! Jeg tror jeg begynner med en monoforsterker som driver dem, så får jeg "bygge meg framover" etterhvert. Kan tenke meg å bruke kanskje 3000 kr på forsterker som kan flytte dem skikkelig? Vil gjerne bruke bare 1000 kr Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Vel, Dynabel BF 4501, får du til ca 3000, ellers har du Hertz EP 1D, til 3600 ca, som er betydelig bedre enn Dynabel forsterkeren, men så koster den mer også da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå