Primer4 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) edit om det du skal si ikke er av veldig intor interesse for trådstarter ikke bump, skal heller bumpe tråden her når jeg er nermere bilkjøp Hei, er fortsatt en god stund til jeg kan kjøre opp (rett etter sommerferien), har skrapet opp 40k til nå på sparekontoen min, skal klare minst 30k før sommerferien og minst 40k iløpet av sommerferien, får dekket lappen gratis så tenker ikke på det Saken er at jeg har lyst på den mest "ekte" jdm-aktige bilen som man får for det budskettet så høyrerattet er ett stort pluss:p, men må gå ann og få skilter på uten og gå aaallt for høyt over budskettet (110-130k) er interessert i alle ekte jdm (skyline, supra, celica, sunny gti-r, silvia, 323 gtr, mk1/2 crx osv. osv.) biler og i andre japanske biler det finnes full jdm styling til og som i tilleg har litt motor (110ish hp/nm MINIMUM helst 150ish+ hp/nm for/bakhjulsdrift har lite og si) Er det noen mulighet for og få en ekte jdm bil på skilter for sånne penger?, eller må jeg hive ett mugen kit på en kjip liten civic hatchback for så og betale i dyre dommer for of få presset bittelitt mer krefter ut av han? vet at uansett hvordan vei jeg går så vil det bli dyrt, og vil helst ha en det er litt lett og skru på selv om jeg regner med og få mye hjelp av motorkyndige kompiser. edit: unskyld for at det ble så uoversiktlig og rotete. edit: vil tro at hva jeg kjøper kommer til og ha mye med hva som er tilgjengelig akkurat ukene før/etter jeg får lappen, (kom over en galant vr4 :O nå nettopp, ser også at rimelige jdm biler på skilter kommer og går på finn hele tiden (så en 323 gti-r for ikke så lenge siden på skilter for 30000,-) Endret 7. januar 2010 av kristus? Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Du får som regel ikke skilt på japanske biler lenger, de er ikke typegodkjent i europa. Jeg ville nok sett etter biler på skilt som du har råd til, evt. spare opp mer penger/lån. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Vet at det skal være nærmest umulig, spessielt på de med mye aftermarket deler. men hva med for noe sånt r32 *sikle* drømmebil Står følgende om han. Bilen er gjort klar for registrering, med nødvendige ombygginger. Med forbehold om senere registrering. engangsavgiften blir vel 50000-60000, er noe sånt mulig? edit: så det blir ca. 135-145k?, er det virkelig så lett som det, regner med at de ikke kommer til og slutte og importere r32 gts'er, og at staten ikke kommer til og gjøre lovene ytterligere strengere. Er det noen sider hvor det står informasjon om hvordan man får de på skilter?, om hull i loven osv. takknemmelig for alle svar. Endret 4. januar 2010 av kristus? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Mitt råd: Kjøp en som allerede er på skilter, eller glem det. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvis du skal style bilen, så kan du bare glemme galanten i hvertfall, siden den er registrert på motorhistorisk grunnlag, som det står i annonsen, og da må bilen være 100% original. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Mitt råd: Kjøp en som allerede er på skilter, eller glem det. skal gjøre det så lenge forhandleren ikke kan garantere noe, og gi meg ett estimate på hva det vil koste. Hvis du skal style bilen, så kan du bare glemme galanten i hvertfall, siden den er registrert på motorhistorisk grunnlag, som det står i annonsen, og da må bilen være 100% original. aha, dette forklarer den lave prisen, og gjør den høye prisen på den andre galanten mer logisk, har allt jeg ser etter i en bil, men hadde jo tenkt og skru en del på den så da utelukker jeg den. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 En forhandler kan aldri garantere at du får skilter på bilen. Hvis de sier det, så er det bullshit. Hvis bilen står uten skilter, så betaler du de det de skal ha, pluss engangsavgift. Hvis det er så fryktelig enkelt, så kan de jo gjøre det for deg. Igjen: Ikke kjøp en JDM-bil uten skilter! Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 kan du ikke kjøpe en japse med rattet på venstre side da? Du nevner jo 323 gtr, crx og celica. Eller hva med integra, mx5, 3000gt osv? Disse ble jo solgt nye i norge/europa i sin tid.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Den vr4en er rå som bare det, og den som kjøper den burde IKKE fått lov å tukle med den! Håper noen med interesse for slike biler kjøper den og tar godt vare på den! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 kan du ikke kjøpe en japse med rattet på venstre side da? Du nevner jo 323 gtr, crx og celica. Eller hva med integra, mx5, 3000gt osv? Disse ble jo solgt nye i norge/europa i sin tid.. Blir nok og ende opp med noe venstrestyrt til slutt ja. integra, finfin bil men vanskelig og finne en som ikke er opphora/utenfor mitt prisområde mx5, minner meg litt for mye om en mg f og andre små roadstere. 3000gt er ett alternativ, spessielt snygg inni Lenke til kommentar
cb100gutt Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 ville sett nermere på en 1998 honda integra type-R, som denne foreksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19144194 , prisen er kankje litt høy men plenti med "tuning" deler. 190 gamp sparker vel litt skulle jeg tro + den er fullt registrer bar å er en ekte JDM Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Den er registrert Ellers kan jeg jo si at FWD med diffbrems som denne har er noe helt annet enn FWD uten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå