Keiseren av Grønland Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Runna nettopp Assassins Creed 2, og har lurt på hvor det neste spillet i serien vil finne sted. Etter å ha samlet alle kodeksene ser man at det tydelig er et A-symbol på Norge på verdenskartet. Det hadde jo vært dritmorsomt om AC3 skjedde under reformasjonen av norge på 1500-tallet. Dama sier jo i slutten at det er en "Hytte oppi nord" de skal besøke. Kan dette ha sammenheng med planene for neste sted? Det er også markert et symbol på Russland, noe som også er relativt upløyd mark for spill. Det hadde vært litt for klisjé om neste AC skulle foregått i Spania eller noe, men noe sier meg at England også er en mulighet. Eneren foregikk på slutten av 1100-tallet, 2'ern på slutten av 1400-tallet, og hvis vi følger mønsteret vil neste skje på slutten av 1700-tallet. Noe sier meg at det enten vil bli Frankrike eller England, ettersom vi følger kristendommens religionshistorie som hovedpunkt i disse spillene. Ser på 1790 for eksempel har du massemorderen "Londonmonsteret" som ble arrestert i 1790 for å ha drept ti kvinner. Omtrent samme mengde hovedmord som Altair og Ezio begikk i spillene sine. http://en.wikipedia.org/wiki/London_Monster I Frankrike ble den romersk-katolske kirken underlagt den franske regjering, som følge av revolusjon. Det er mye å ta av her. Hvor tror du Assassins Creed 3 vil foregå? Endret 4. januar 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Du har også treenighetsskjoldet fra Norge som Ubisoft kunne lekt med i henhold til A-symbolet som går igjen i spillet: Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Dette var interessant. Har ikke runna spille enda, selv, men hadde vært utrolig kult viss Norge hadde vært innvolvert i AC3 Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Joda, jeg så Assassin symbolet et sted i norge på det kartet jeg også, og lurte jo fælt på hva dette kunne være for noe. Men i spillet snakker de jo om disse "vaultene". Det ene av disse vaultene er jo det du går inn i på slutten av 2'ern, hvor hun dama dukker opp. Assassin's Creed er jo litt sinnsykt, spesielt storymessig. Det tar jo helt av! Men jeg lurer også på hva de i alle dager skal i Norge etter å gjøre i så fall.. Makan til kjedelig land skal man vel lete lenge etter, og selv om landskapet er vakkert nok, så er jo ikke det nok. Ikke kan jeg kommer på en spennende setting å legge landet til heller. Det har jo også florert rykter om at neste AC kan finne sted under 2. verdenskrig, hvor du også får spille som en kvinnelig snikmorder. Men dette virker veldig usannsynlig, spesielt fordi en av ACs hovedforfattere har sagt at et av hovedmålene med AC, er å utforske eraer som er relativt ubrukte i spillverden. 2. VK har jo blitt brukt sånn.. 187534 ganger i spill? Den franske revolusjonen e.l. hadde jo vært ganske kult, og det var vel den tiden som ble ansett som en av de mest sannsynlige/aktuelle settingene for 2'ern. Men det var jo også rykter om denne sunkne byen et sted i Japan, grunnet et av ordene du kunne se på slutten av 1'ern dersom du brukte Eagle-vision. Selv syns jeg kanskje at tiden rundt da den amerikanske Uavhengighetserklæringen ble underskrevet er ganske interessant. Ikke minst fordi denne tiden også står sentralt i en rekke konspirasjonsteorier. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Makan til kjedelig land skal man vel lete lenge etter kremt Javel. Synd at du bor i dette landet da hvis det er så kjedelig. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Tviler på at gamle-dagers Norge eller Russland passer så bra til hustak-løping. Kunne tenkt meg Kina eller Japan, det hadde vært litt kuult, men har mest troa på at det blir England, eller Frankrike. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Det tror jeg hadde vært en klisjé dersom det skulle foregått i Kina eller Japan. Grunnen til at Assassins Creed har et så kult konsept, er at det har den europeiske krigeren i fokus. Istedenfor de typiske ninjaene og samuraiene vi har fått altfor mye av i media de siste 20 åra. Vi trenger ikke mer ninja-action. Men er det noe som er altfor lite berørt i media er det nettopp de norrøne krigerne. Eller russiske for den slags skyld. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Makan til kjedelig land skal man vel lete lenge etter kremt Javel. Synd at du bor i dette landet da hvis det er så kjedelig. Så du syns at gamle Kristiania (evt. Bergen) og eldre norsk historie er uhyre spennende i forhold til dannelsen av USA, den franske revolusjonen, Napoleonskrigene, den russiske revolusjonen, en sunken japansk by fra oldtiden osv? Edit: En liten tanke.. AC2 viste jo seks forskjellige snikmordere ved siden av Altair og Ezio. Kan det kanskje tenkes at der disse seks var fra, er steder som vil være utelukket i 3'ern? Endret 18. januar 2010 av Goldshoten Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Så du syns at gamle Kristiania (evt. Bergen) og eldre norsk historie er uhyre spennende i forhold til dannelsen av USA, den franske revolusjonen, Napoleonskrigene, den russiske revolusjonen, en sunken japansk by fra oldtiden osv? Eh ja? Du mangler totalt et historisk perspektiv på Norge ser jeg. Vikingene har jo beseiret alle landene du lister opp omtrent. Les om hjemlandet ditt gutt. For å nevne noen ytterst få eksempler i slengen her: Hvor tror du for eksempel navnet New York kommer fra? Eller dollaren? Norge har hatt stor innflytelse på verden. Men jeg orker ikke å argumentere for noe de fleste med utdannelse vet. Høres ut som historiekunnskapene dine er på ungdomsskole-nivå. Stemmer det? Endret 18. januar 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ikke lag en skitkastingskrig da. Det er lite interessant for alle andre. Ta det på PM. Noe som er sikkert er i hvertfall at det vil foregå et sted hvor man kan på en natulig måte ha bygninger som det kan klatres mye på. Noen som tror det blir noe mer nåtids snikmording på Desmond slutten på toeren tatt i betraktning samt at det blir nevnt at han skal delta i felten som en snikmorder etter at han har tilegnet seg nok egenskaper som snikmorder. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Alle steder har byggninger. Jeg hadde ikke hatt noe imot om det ble litt vanskeligere å hoppe fra tak til tak. Jeg synes det kanskje er litt vel mye byggninger, der takene nesten er en eneste stor flate. Lenke til kommentar
zoqiet Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Antar det blir i nåtiden. En av grunnene at Desmond går igjennom livet til Eizo er fordi han skulle lære seg å bli en assassin. Mange av oppdragene vil nok bli å finne resten av "Pieces of Eden" som er markert rundt på mappet i slutten, drepe nåtidens riddere og noen Animus sekvenser der du drar tilbake i historien for å spore opp/lære visse ting. Å bruke nåtiden vil også vært et fint miljø bytte, da mye av det samme kan bli kjedelig i lengden. Samt det åpner for masse nye muligheter. Personlig syns jeg dette virker mest naturlig og interessant. Endret 19. januar 2010 av zoqiet Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Tipper nåtiden selv, men håper egentlig på noe litt eldre. Moderne, men eldre enn nåtid. 1920-1930-tia i Russland kanskje, med revolusjon og alt hadde vært litt tøft. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Mener å huske at WW2 ryktene var avkreftet jeg. Håper i allefall på en tidslinje hvor det ikke blir for mange skytevåpen, en ting er hidden gun i AC2, fordi den var liksom ikke noe du brukte konstant, og det gjorde ikke ac2 til et skytespill. Jeg vil fortsatt bruke sverd o.l. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Begynnelsen av den industrielle revolusjonen kunne vært spennende. Måtte vært i et viktig land for utviklingen av moderne teknologi. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Så du syns at gamle Kristiania (evt. Bergen) og eldre norsk historie er uhyre spennende i forhold til dannelsen av USA, den franske revolusjonen, Napoleonskrigene, den russiske revolusjonen, en sunken japansk by fra oldtiden osv? Eh ja? Du mangler totalt et historisk perspektiv på Norge ser jeg. Vikingene har jo beseiret alle landene du lister opp omtrent. Les om hjemlandet ditt gutt. For å nevne noen ytterst få eksempler i slengen her: Hvor tror du for eksempel navnet New York kommer fra? Eller dollaren? Norge har hatt stor innflytelse på verden. Men jeg orker ikke å argumentere for noe de fleste med utdannelse vet. Høres ut som historiekunnskapene dine er på ungdomsskole-nivå. Stemmer det? Morsomt å se hvordan enkelte tyr til personangrep når de går tom for fornuftige ting å si Men "OK", så Kristiania egner seg egentlig til hva da, om jeg tør spørre? Mange flotte bygninger å beskue og klatre kanskje? Store, flotte landemerker som er verdt å ha med? Nei. Du har Akershus festning, og mer er det ikke. Selvfølgelig kan jeg vikinghistorien, men du glemmer jo fullstendig at AC hittil har vist å følge en bestemt tidslinje, dvs. at den beveger seg framover. Da er det jo lite logisk om de plutselig skal hoppe tilbake i tid. Jeg har lest masse om hjemlandet mitt, og må si det aller meste er gørrkjedelig. Nå er riktignok ikke det så relevant, da et lands historie ikke er spesielt innflettet i historien til AC. Men poenget er at du må da sammenligne dette med AC1 og 2, hvor du har flotte beskuelser som Jerusalem og Damaskus, Venezia og Firenze osv, som også har mye flott historie ved seg. Ikke kom her å si at Kristiania/Oslo kan måle seg med disse verdensberømte byene/stedene? Ang. den industrielle revolusjonen, er jeg ganske enig med deg. Traske rundt i Washington i gamle dager, perhaps? :O Ellers tror jeg også at mye av handlingen vil bli lagt til nåtid. Planen er vel at AC skal være en trilogi, så da er det jo på tide at de avdekker mye av mysteriene i serien. Syns det var latterlig lite av dette i 2'ern, og det var vel den eneste skuffelsen spille brakte med seg. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Morsomt å se hvordan enkelte tyr til personangrep når de går tom for fornuftige ting å si Å kalle Norges historie for kjedelig er vel det minst fornuftige jeg har hørt på lenge. Du ber om bråk, og du får det. Jeg stilte deg et helt forsvarlig spørsmål om hvilket nivå historiekunnskapene dine ligger, som du enda ikke har svart på. Og bare det at du tror Akershus festning er det eneste spennende bygget i Norge, bekrefter for meg at jeg ikke trenger å sløse bort energi på denne diskusjonen. Du har allerede bestemt deg for at Norges historie er gørrkjedelig, og da er det lite jeg kan si for å overbevise deg. Ubisoft har åpnet for at de kan gå tilbake i tid i intervju med IGN. Det er heller ingen som har sagt at et AC-spill må foregå i kun én by. AC2 foregikk i Venezia, Firenze, Romagnia og Toscana. Der Forli i Romagna per dags dato bare har litt over 100 000 innbyggere. Et småsted med andre ord. Det at utsiktene er flotte og storslåtte er en visuelle effekt, og kan brukes til å få selv det minste sted til å se storslått ut. Og nei, du kan ikke vikinghistorien. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ramius, hold nasjonalismen din unna dette. Det er ikke vits å dra dette videre. Det har ingenting med tråden å gjøre. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Ramius, hold nasjonalismen din unna dette. Det er ikke vits å dra dette videre. Det har ingenting med tråden å gjøre. Dette får du bare tåle gitt. Jeg sier hva jeg vil. Lenke til kommentar
different Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Assassin's Creed 3 vil fortsette med Ezio. Og det er Ubisoft sine ord, så hvorfor spekulere? http://ps3.ign.com/articles/106/1060705p1.html IGN has contacted Ubisoft for clarification and will update this story when we hear back. Update: Ubisoft has clarified, saying this is a new title featuring Ezio, and is not an expansion for Assassin's Creed 2. Edit: Om de vil kalle det AC3 eller ikke er jo en annen sak, men det neste AC spillet forsetter hvertfall med Ezio. Endret 22. januar 2010 av different Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå