Gå til innhold

Rykte - Canon - Nye produktlanseringer snart..?


Anbefalte innlegg

Ifølge canonrumors kan det forventes produktlansering fra canon den 9.feb og muligens en annen dato (spekuleres i om det kan bli denne uka -den 5 og den 9 har blitt nevnt).

link

 

Har også vært en del merkelig aktivitet på sidene til canon usa i det siste.. En hel haug objektiver er borte fra produktsidene og mange av dem har dukket opp igjen i produktarkivet sammen med andre produkter som er "discontinued"..

link til CR-rykte med liste over aktuelle objektiver

av de som er listet opp i linken, har følgende objektiver blitt flyttet til produktarkivet:

 

Wide Angle (Prime)

EF 15mm f2.8 fisheye

 

Standard and Medium Telephoto (Prime)

EF 50mm f1.4 USM

EF 50mm f1.8 II

 

Telephoto (Prime)

EF 135mm f2L USM

EF 135mm f2.8 with Softfocus

EF 200mm f2.8L II USM

EF 300mm f2.8L IS USM

EF 300mm F4L IS USM

 

Super Telephoto (Prime)

EF 400mm f2.8L IS USM

EF 400mm f4 DO IS USM

EF 400mm f5.6L USM

EF 500mm f4L IS USM

EF 600mm f4L IS USM

 

Macro

EF 50mm f2.5 compact macro

MP-E 65mm f2.8 1-5x macro

EF 180mm f3.5L macro USM

 

Tilt Shift

TS-E 45mm f2.8

Link

 

-er det bare webansvarlig hos canon usa som roter eller er det noe stort på gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

February 9, 2010 Announcements [CR2]

 

What’s coming?

I’m told we’ll be seeing a slew of PowerShot cameras announced. Including high end ELPH/IXUS models.

 

DSLR?

We will see 1 or 2 SLR’s announced alongside the point & shoots.

 

There will be at least 1 Rebel announced. The possible 2nd SLR “sounds like a 60D”.

 

Lenses?

From this source it’s unknown at the moment.

 

As always, we’ll keep you posted.

link

Lenke til kommentar

en ny xxxxD høres også rimelig sannsynlig ut synes jeg og.. er sikkert et halvt år siden de første ryktene begynte å komme om at det kunne forventes.. 1Ds mk4 er det mange som forventer også, men samtidig; HVIS canon fortsetter xxD-serien så er det nå snart det burde komme en 60D, hvis de har gått tilbake til 18mnd syklus der.. men 500D er vel omtrent 10mnd gammel så hvis de fortsetter med 1 års syklus der så burde det også dukke opp en 550D etterhvert -og ryktet sier jo "at least 1 rebel"

Lenke til kommentar

hehe, denne dukka opp på CR mens jeg skrev nå; more-announcements-in-february

The 1Ds4 COULD appear in February as well as the new lowend dslr’s.

 

Whenever it’s launched, we can expect the 1Ds4 to come “with lenses”.

APS-C DSLR Announcements [CR1]

Received some added information about the February 9, 2010 announcements.

 

The EF-S 60 f/2.8 Macro will be replaced with an IS version. This goes along with a patent we showed you earlier. The timing is probably good for such a lens.

Lenke til kommentar
Gikk litt fort i svingene, mente selvfølgelig 1ds mk4 ;)

Den er vel i løypa; men sannsynligvis først til sommeren. Dvs. Hvis vi følger den gamle syklusen på 3 år. Nå kom 1D MK IV et halvt år før forventet; men det kan ha sammenheng med at 1D Mk III hadde et frynsete rykte pga. problemene i starten.

 

EN 3D hadde ikke vært dumt - en fullformat utgave av 7D. Da hadde kanskje prisen på 5DMkII falt en del :hmm:

Lenke til kommentar

Ser for meg et systemkamera fra Canon, med nye objektiver som er fysisk tilpasset den nye kameraserien. Canon er et traust firma, men tror likevell de blir med på trenden med kamera uten speil ("tror det er fremtidens dslr") ingen mekanikk som slites. Ønsker nesten å bytte system til olympus så jeg får kjøpt et lite kamera som tar gode bilder, samtidig kunne bruke objektivene mine fra dslr. Jeg trenger ikke et stort kamera tar bare 3000-4000 bilder i året. Et lite kamera er lettere å ta med.

Lenke til kommentar
Trenger du IS på 70mm?

det kommer helt an på bruken.. med min 17-55 har jeg fått klart å få bilder ved hjelp av IS som jeg vil påstå at jeg ikke ville ha fått uten IS i de aktuelle situasjonene (hvor stativ av div. grunner ikke var medbragt).. i flere av tilfellene har det vært andre rundt meg med liknende objektiver uten IS som har mislyktes i å få det samme bildet skarpt.. Dette eksempelet f.eks er på 17mm med lukkertid på 0.3sek.. så hvis man kan ha bruk for det på 17mm kan man ha bruk for det på 70mm også mener nå jeg, men om behovet for det er stort nok til å forsvare økt vekt og pris, det er en annen sak..

Lenke til kommentar
24-70 kommer IKKE i noen IS versjon, dette er avkreftet mange ganger av Canon selv og gjentatt både på dette og andre forum. grunnen er at IS på den brennvidden ikke vil kunne forsvare verken den økte vekten eller prisen. Trenger du IS på 70mm?
Det er nok bare en ønskedrøm :)

Hvor mye veier IS? 100 gram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...