nordin Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hvor finner jeg en avi-codec til WMP? Har søkt på google, men finner ingenting. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Avi-kodek? Jeg forstår ikke hva du mener. Hva slags kodek er du ute etter (DivX, XviD, Ogg)? Lenke til kommentar
nordin Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Hehe... Mulig jeg formulerer elendig nå. Jeg vil altså ha en codec til WMP slik at programmet kan kjøre .avi-filer. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Last ned programmet GSpot, da finner du kanskje ut hvilken codec du trenger, og søkingen blir litt lettere. :wink: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 .AVI-filer kan nemlig være komprimert med en drøss forskjellige kodeker. Hvis du installerer ffdshow er det rimelig stor sjanse for at du får spilt av fila, siden denne kan dekomprimere mange av de vanlige formatene. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg vil altså ha en codec til WMP slik at programmet kan kjøre .avi-filer. Nettopp. Du trenger ikke finne en spesifikk WMP-kodek. Legg inn ffdshow, AC-3-filter (Dolby Digital) og DivX 3.11, så burde du kunne ta det meste av forskjellige enkodede avi-filer. En bruker ved navn Knuty har disse her: http://home.no/knuty/codec Er det en fil som ikke avspilles, bruker du bare Gspot til å sjekke hvordan den er enkodet, og leter opp en kodek til. hvis du trenger det. Det finner du her: http://www.headbands.com/gspot/ Du kan også bruke kodekpakker, som f.eks Nimo Lite, men det anbefaler jeg deg ikke å gjøre. siden denne kan dekomprimere mange av de vanlige formatene. Dekode. Dekomprimere er noe helt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå