Stian84 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Prøver med på et bilde til jeg! Dette er mitt første HDR så prøvde og ikke dra det for langt. Så ønsker kritikk på alt men kanskje mest Hdr effekten, ble det for mye av det gode eller funker det? Bildet er tatt rett ved raudalen skisenter på beitostølen nå i helga. Orginalen Endret 4. januar 2010 av Stian84 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes det funker. HDR-effekten er nesten på grensen, men kan passere. Uansett effekt er det et fint vinterbilde. Elva skaper god dynamikk. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Awesome!! Vannet (isen) og himmelen fikk fine farger. Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Takk for tilbakemelding! Litt lett og se seg blind på egene bilder. Syntes det så bra ut når jeg holdt på, men i ettertid ser jeg at det kanskje kunne vœrt litt mindre Hdr. Men til og vœre første Hdr så får jeg si meg fornøyd! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Flott bilde med bra dybde! Lenke til kommentar
telealf Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Flott vinterbilde. Fin komposisjon med elv som leder inn i bildet. De snedekte trærne virker som en del av motivet og rammer som holder blikket inne. Fine fargespill. Skulle gjerne sett dette uten HDR for å sammenligne :-) Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Takk for tilbakemeldingene! Skal prøve og få lagt inn orginal bildet i første posten nå jeg. Lenke til kommentar
Krayoa Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Må si jeg likte bildet Liker de friske fargene, komposisjon og redigeringen! Veldig bra. Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Et nydelig landskap! Flott bilde med fin dybde og mye å la øynene vandre på... Bra! Men, jeg synes fargene ble litt unaturlige. (mulig det bare er monitoren min) Jeg synes himmelen fikk en litt "feil" blå farge. Hva med sort-hvitt? Nå skal det sies at jeg er inne i en S/h-periode...og det påvirker nok dømmekraften min :-) Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Takker for alt av tilbakemld`er jeg vettu! Ja kan vœre enig i at fargene har blitt litt i overkant,ikke det at det plager meg for mye. Mye av det skyldes konverteringa til SRGB når jeg skulle save for web, så latskap fra meg og ikke endre det!! hehe Ikke vœrst,,skal prøve og lage min egen vœrsjon i B&W. stian Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 dette ser jævli bra ut! Liker det Nay til sort hvitt.. Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Takk takk Ingardj.. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg er generelt ikke noe glad i HDR-bilder rundt omkring på nettet i mer eller mindre vellykket grad, men DETTE var virkelig fint! Som sagt tidligere; både dybde, fine detaljer, fine farger, fin komposisjon og veldig, veldig bra gjort HDR Peneste HDR-vinterbilde jeg har sett hittil. Jeg lurer på hvilken teknikk du bruker? Siden du postet ett bilde som originalfil... Regnet med dette var satt sammen av endel eksponeringer? Og evt hvilket program? Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Takk takk Larsenio! Ja dette er satt sammen av tre forskjellige bilder, men siden telealf ville se det uten Hdr effekten tok jeg og lastet opp det som var mest riktig eksponert. Jeg har brukt photomatix pro og fin justert det litt i PS4 i etterkant. Stian Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ok, ja da ble jeg klokere Igjen; meget bra gjort... Lenke til kommentar
telealf Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Takk takk Larsenio! Ja dette er satt sammen av tre forskjellige bilder, men siden telealf ville se det uten Hdr effekten tok jeg og lastet opp det som var mest riktig eksponert. Jeg har brukt photomatix pro og fin justert det litt i PS4 i etterkant. Stian Tusen takk for oppdatering! Godt jobba. Regner med at orginalen ikke var justert tilsvarende som HDR-en? Synes uansett dette et meget bra foto! Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Takker for alt av tilbakemeldinger jeg vettu! Nei det orginal bildet er det ikke gjort noe som helst med.. Stian Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg er generelt ikke noe glad i HDR-bilder rundt omkring på nettet i mer eller mindre vellykket grad, men DETTE var virkelig fint! Føler det på akkurat samme måte som Larsenio. Dette er utrolig vellykket og detaljene i vannet er regelrett fantastiske. Komposisjonen sitter ikke helt (kunne vært enda litt videre for å gi vannets kaotiske parti litt mer spillerom), men alt-i-alt er dette et virkelig lekkert bilde du kan være stolt av. To tomler opp! Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Takk takk Videre tror jeg ikke det er mulig og få til, er tatt med D700 og 14-24mm f/2.8 Og hvis jeg ikke husker helt feil så er det tatt på 14mm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå