Armador Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Heisann. Når jeg har lagt meg i det siste, og ikke hatt lyden fra pcen i headset, men på surround-anlegget har det kommet en slags radiokanal eller lignende inn! altså: jeg skrur av dataen, men når det blir stille i rommet(lyden/stemmene er lave) hører jeg britiske stemmer, har også hørt russiske. Høres ut som en slags nyhetskanal muligens, de snakker hvertfall om slikt. Hvordan kommer det inn i høytalerne, gjennom nettverkskortet i pcen eller signaler i lufta? pcen er stasjonær... Har hatt flere her som hører akkurat det samme, er dette vanlig? jeg eller vennene har aldri opplevd det før... Admin, flytt den gjerne til riktig sted, ante ikke hvor jeg skulle spørre... Lenke til kommentar
Solberg2k Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hørtes utrolig merkelig ut. Sikker på at du ikke har røyka noe skikkelig grønt før du har lagt deg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Det er kortbølgesendinger som plukkes opp av høyttalerkablene som virker som antenner og detekteres i forsterkeren. (Prinsippet er ikke ulikt de første krystallapparatene man brukte til å motta radio med). Du kan bruke en ferrittkjerne på kabelen for å dempe signalet som lager støy hos deg, eller korte inn kabellengden. Det er som regel når (bølge) lengden på kabelen er 1/4 av sender at du får kraftigst signal. Endret 4. januar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Armador Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) haha, begynte å lure litt på meg selv de første gangene, men hadde bare røyka brunt! haha neida... Hadde uansett kompiser som hørte akkurat det samme, så vi kan utelukke den aah, takk! sjukt opplegg, første gangen var det rart, trodde noen gikk utenfor vinduet mitt jeg... Skjønner ikke helt tegningen der, men skjønner halvveis hva som skjer! Er dette en vanlig greie? eller er det noe spesielt hos meg? Endret 4. januar 2010 av Håk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det er ganske vanlig. Poenget er at høyttalerkablene virker som antenne og forsterkerens inngang som en likeretter av de amplitudemodulerte signalene. Da behøver man bare sterkt nok signal for å kringkaste det i høyttaleren. Du vil sikkert merke at dette skjer til visse tider på dagen da forholdene på kortbølgen er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå