InsertNumLock Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Har en VW Golf 3, 1.9 TDI. I desember, da snøen falt som verst fant potta mi ut at den ikke ville henge fast på bilen lengre. Nå eg ikke jeg bilteknisk så jeg vet ikke hva de forskjellige delene heter, men skal prøve å forklare det på beste mulige måte. Rett etter selve utslippet på potta så sitter den en rund boks på omlag 40 cm. Boksen var festa i bilen med noe gummistropper. Rett etter denne boksen har potta knukket rett av. Så nå ligger det bare en lang rørbit inn til motorrommet. Delen som datt av ser rusten og fæl ut så jeg frykter at jeg må ut med en del penger, noe jeg ikke har for øyeblikket. Så det jeg lurte på er om jeg kan kjøre uten denne delen? Så langt så har det gått fint, men det kan vel ikke være særlig bra for motoren. Missta også lyset i dashbordet i helga. kun lys i triptelleren. Kålsvart i speedo og klokka. Regner med dette er noe jeg kan fikse på selv. Hva er det jeg må sjekke her? Kan det være så simpelt som at en sikring har gått, eller må jeg til å skifte pære/dioder. Hvor får jeg tak i nye deler. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 den "runde 40cm boksen" er nok katalysatoren eller en lyddemper, og det høres ut som du har fått knekt av midtre eksos potte rett ved monteringa til katalysatoren/lyddemperen, dette har jeg sett en del før og dette er ganske vanlig på golf 2 og 3.. spesielt pga. rust jeg har byttet dette selv et par ganger og da brukt deler fra biltema, det har da kostet ca 800 for bakre potte, 500 for midtre og 300 for montering sett, men dette krever litt mer jobb og justering en originale deler fra VW, men så sparer man 30% på delene... men regner med at du trenger verksted til dette så beregn opptil 700kr pr arbeidstime, så blir fort et par timer.. forhør deg om pris på verksteder og på deler, du kan feks bruke mekkomomen, kjøpe delene der og få de til å fikse det lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå