Gå til innhold

WoW Fryser og PCen må restartes

Anbefalte innlegg

Spiller wow i ca 10-20 min før bildet bare fryser, alt+f4 går ikke men alt+tab går. Hvis jeg prøver å avslutte wow og trykker ctrl+alt+del fryser hele pc'en. samme skjer hvis jeg bare høyreklikker på skrivebordet mens wow er frosset. Når PCen fryser så reagerer ikke PCen på noen ting. Musepekeren står stille og jeg må restarte PCen med restartknappen.

PC'en skal kunne kjøre wow helt uten problemer, og problemet oppstår ikke når jeg spiller andre spill som Crysis, Farcry 2, Cod4 osv..

Noen som har hatt samme problem?

Takk.

Specs:

Western Digital GP 640GB - 7200RPM

ASUS P6T Deluxe, X58, Socket-1366

Intel Core i7 920 2,66Ghz (med vifta som medfølger)

ASUS Radeon HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0

OCZ GameXStream strømforsyning 700W

OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1600MHz

Linksys WUSB300N Trådløst USB adapter

Microsoft Windows Vista Home Premium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hadde dette problemet på min forrige maskin.

løste det fint ved å slette filene WTF og CACHE i WoW directoryen.

Disse er mapper som inneholder midlertidige filer og kontoinfo så om du sletter disse er det ikke mye du kan gjøre galt. :)

Mener kontonavnet med kontoinfo da, den viktige infoen ligger sef lagret på serverne til Blizzard... ;)

Lenke til kommentar

jeg gjorde som du sa men problemet kom tilbake, faktisk så er wow i frysemodues akkurat nå imens jeg skriver denne meldingen. Jeg spilte i 1-2 timer, så endre jeg alle instillingene på wow til de høyeste, for å få beste grafikken, og det gikk fint med 60 fps, men så.. etter 30 sek fryser wow.

Hva skjer!?

(brb, restarte PCen) :D

Lenke til kommentar

Når man får slike problemer som du beskriver er det ofte at feilen er i grafikken.

Prøv nyeste driver til ATI skjermkortet.

Hvis ikke det hjelper åpne pc'en og sjekk om det er mye støv på skjermkortkjøleren og fjern det. Går ut ifra at vifta snurrer rundt ellers ville du nok hatt større problemer.

Lenke til kommentar
:roll:

Uansett, bruker du wow i windowmode? evt. at du har skygger på?

Ja jeg bruker windowmode

Nei, hvis jeg setter på skyggene kommer problemet tilbake med en gang (1-2 min), uten skygger varer det lenger(20-40min kanskje)

Lenke til kommentar

Jeg har hjulpet mange med slike problemer med maskinene deres, og som oftest er det lurt å sette ned alt du har av oppløsninger til lavest og teste i noen timer og det fungerer..

Skru av renderings, shadows.. og sett resolution til laveste mulig.

Og hvis du har problemer med noe i et spill, sett det til fullscreen:)

Søk over maskinen med antivirus også.. for jeg har hatt liknende problemer med andre spill og programmer, og det viste seg å fikses ved å enten finne viruset som forårsaker dette eller å re-installere maskinen =)

Håper noe av dette hjelp

Med Vennlig Hilsen,

Zondra

Lenke til kommentar
jeg var ikke frekk jeg var ærlig! det virituele livet du får i WoW kan ikke måle seg med det virkelige livet du har utafor døra, hvor du har venner.

Sant nok, men så går jeg jo på en idrett som krever 4 dager i uka + 2 dager styrketrening, så mosjon og friluft er nok ikke et problem..

Nå har jeg prøvd med alt av effects på det laveste, med den høyeste oppløsningen som skjermen min tillater (1920x1200)og problemet oppstår ikke under disse innstillingene. Men PCen skal jo fult mulig kjøre wow med alt på fult med skygger og hele pakka, så det er jo dette som irriterer meg.

Har lest litt her og der på forumer, og nå skal jeg forsøke å oppdatere Bios til den nyeste versjonen (P6T Deluxe V2 0704 BIOS) og se om det kan løse problemet..

Takk for all hjelp, så langt :)

Lenke til kommentar

hmm.. det kan gi meg mistanke om enda en mulig feil på maskinen din.

WoW fungerer fint på laveste instillinger og høyest mulig skjermoppløsning, så det kan jo ikke være at maskinen har dårlig video-kort hvis du kan ha en slik oppløsning.

Men den mulige feilen kan også være i shading og rendering på maskinen, så oppdater software som DirectX til nyeste versjon.

Se om du finner ut hvordan du finner nyeste shading software(sorry at jeg ikke orket å finne ut mer om dette siden jeg er på jobben).

Håper du får det til=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...