Skallbaink Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg har bestilt meg dette sette nå , fordi jeg har waterchill instalert fra før og er godt fornøyd. Jeg kjører en 1,8 ghz p4 på 2, 9 ghz med 36 grader 40 på load. Så nå skal NB og GPU få samme leksa, er det noen som har noen erfaringer??? Lenke til kommentar
Mr_Byte Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg har asetek vga kjøleblokk. Før på mitt radeon9700pro kort kunne jeg kjøre 365Mhz uten artifakter (test3 på 3dmark03). Etter jeg innstallerte vannblokken kunne jeg kjøre på 387Mhz uten artifakter. Leste på forumet at det var anbefalt å fjerne den rammen/shimen rundt gpu`en fordi den var bitte litt høyere en core`en. Etter jeg gjorde dette kan jeg nå kjøre på 393Mhz uten artifakter. Før med den vanlige kjølingen kunne jeg ikke holde fingrene lenger en ett par sekunder bak på kortet der gpu er på motsatt side. Nå med vannkjølling kjenner jeg ingenting varme bak der voltmod blir nok det neste.... Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 jeg skal hente vga og nb nå, kommer til å poste noe når jeg er ferdig Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har tenkt endel på det settet der, det frister, men er jo nesten like dyrt som å sette sammen av løse deler (større radiator) Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 jeg trenger termisk epoxy for å feste nb...hvor kan jeg få dete i Bergen uten å måtte bestille på internett? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvis man fester noe med termisk lim, er det da mulig å få det av igjen (så chipsetblokka kan brukes på et annet hk i framtiden)? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvis man fester noe med termisk lim, er det da mulig å få det av igjen (så chipsetblokka kan brukes på et annet hk i framtiden)? Mener å ha lest at man tar kortet med blokka og setter det i en antistatisk pose, lukker den godt og så slenger den i fryseren en liten stund. Limet blir da sprø og man kan fjerne kjøleblokka. Er det noen som kan rette på meg eller si at det jeg sier er riktig? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Tror man og kan varme den opp med en hårføner slik at limet ble mykt. Prøvde dette selv med en gammel ribbe limt på en pentium 90mhz cpu, men fikk det ikke til. Mulig den ikke ble varm nok eller at limet var av "feil" type eller no. Har hørt om en del som har klart det med as3 osv med suksess Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ja dette er også en ganske kritisk sak, jeg må få nb kjøleren av igjen. Men jeg lar den kjøleblokka bero litt. Må få svar på dette, før jeg setter igang. Uansett installlasjonen av gpu kjøleren gikksmertefritt.denstår på en pov 4200 xp versjon som har 302 mhz på minne , skal teste det nå... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvordan er det med intels små festeører på NB? Det er jo ikke hull på de nye intel chipset kortene. Finnes det noen festeløsninger utenom epoxy? Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 på mitt finnes det kun noen sånne festeører, tror ikke det finnes på noen intel chipsett av nyere dato. så hvis du ikke borer sjøl eller lager en annen hjemmelaget løsning går det ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå