GasMan Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Fant denne på en surferunde gjennom diverse hardwaresiter: http://www.m3dzone.com/article.php?sid=208...=thread&order=0 Før eller siden må den jo dukke opp, men dette var kanskje litt tidlig? Uansett er det gromt da Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Bildet av CPUen der er jo en Thunderbird , så jeg tror du gleda deg for tidlig. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Dette må være tull/BS/sprøyt. Bildet er høyst sannsynlig maniupulert. En Athlon med Palomino-kjerne på 2.67 GHz? I don't think so. Palomino-kjernen sliter jo med å nå hastigheter opp mot 2 GHz, bl.a. pga høy varmeutvikling. Dette er jo også helt i uoverensstemmelse med AMDs roadmap. Neste CPU ut fra AMD er Athlon XP 2200+ (0.18 micron "Palomino") og i neste kvartal kommer XP 2500+ med den nye "Thoroughbred" kjernen på 0.13 micron. Se bl.a. http://www.hardware.no/nyheter/jan02/athlo...lonxp_2500.html http://www.hardware.no/nyheter/desember01/...md_fremtid.html Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Som jeg skrev; kanskje litt tidlig :razz: Lenke til kommentar
xthal Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 dette ble nok litt _FOR_ fantastisk.... Hadde vert morro med en XP3000+ under panseret da Men hvis de skal fake no slikt burde de gjort seg litt mere bry enn det der da :razz: Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Så spørs det jo om AMD i det hele tatt har en finger med i spillet... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Når de i tillegg til å lage en hårreisende dårlig tegning av prosessoren klarer å regne seg fram til feil hastighet, blir det virkelig troverdig :wink: Om man skulle følge XP-ratingen (66MHz raskere pr. 100+) skulle jo prosessoren gått på 2333MHz... Tviler også på at XP3000+ fortsatt vil gå på 133MHz bus, når DDR333 allerede er på full fart inn. Lenke til kommentar
jason Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 For de som vil lese noen flere diskusjoner rundt dette bildet som er rimelig dårlig faket så kan de jo se her: http://www.xbitlabs.com/ubb/Forum1/HTML/002250.html Lenke til kommentar
eSik Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Enig med Lars! Den tegningen var morsom :smile: Ikke nok med at skriften på core'n er ser fake ut, men de har putta en XP core på en ThunderBird cpu Sikkert agurktider, så de lanserer aprilsnarren litt_for_tidlig :razz: Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Men jeg digga virkelig den fargen. Kommer en slik cpu ut på markedet, så kjøper jeg den tvert! Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 som alle andre har sagt, dette er lite trulig..... bare spørr, koffor skulle amd plutselig komme med 2,6 giga når dem ligger på 1,6 no?? dessuten går amd som regel bare fram med 100mhz per oppgradering MEN viss de er sant, hadde de vert sinnsykt gøy å hatt en cpu som går som en W16 motor! :smile: Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Legg metke til rammen rundt "palomino 3000+ prototype" (klipp ut/ lim inn) Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 legg også merke til L cachene som ikke eksisterer på denne 3000+. så etter plassering og antall cacher så er dette ein TB, IKKE EN XP som har flere rundt L7 cachen. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 dette har overclockers.com sagt om xp3000+ 1) Compare the picture of the CPU to one of a TBird. The layout of the two chips is identical. 2) An XP3000 chip will have to be a .13 micron CPU. Any .13 micron CPU core is going to considerably smaller than a .18 micron CPU core, not exactly the same size as a TBird core. 3) Even presuming AMD would use code names on the CPUs, the one thing they would not call it is a Palomino. A "CPU" of this speed would either be a Thoroughbred or a Barton. 4) This "chip" boasts a 20X multiplier. You need to have five FID pins to get that. This "CPU" only has four at the L1 bridge. 5) The PR scaling on the CPU is almost certainly incorrect. An XP2000+ runs at 1666MHz. If the current XP scaling holds up, an XP3000+ would be 2333MHz, not 2666MHz. What it looks like was done here was simply to add 1000 to both the PR and the actual frequency (which incidentally would greatly ease picture doctoring). Whatever the PR rating of a 2666MHz actually ends up being, it almost certainly will not be a 1:1 ratio with actual MHz. 6) I won't swear on this one, but if you greatly magnify a picture of the screen shot, some of the numbers look slightly out of place. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Men jeg håper den fargen blir brukt dah :wink: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Tenk han luringen som laga bildet da og ser på sider rundt om kring i verden sitt bilde! Har det sikkert kjempeartig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå