Vertical^ Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hei! Har lyst til og trene mage og bryst, men på enkle måter. Trener innebandy 3 ganger i uka, så treningssenter er ikke et alternativ. Målet er flatere mage, og kanskje gå opp mot sixpack ettervært. Vil også få et litt mer trent bryst. Trener også bicepsene mine, og har 2x3kg vekter som jeg bruker nå (skal vel kanskje gå over til tryngre ettervært). Tenker kanskje på og trene tricepsene mer, ved dips. Så hvordan kan jeg trene bryst? Magen bruker jeg nå bare situps, men andre tips blir godt tatt i mot. Bryst er jeg mest usikker på hvordan jeg kan trene på en enkel måte. Kan jeg bruke vektene til og trene magen eller bryst? Er veldig nybegynner på sånn trening som dette, så vil ha det enkelt. Er bare 15 år, og ikke så veldig stor\høy. Takker for tips og råd! Endret 4. januar 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei!Har lyst til og trene mage og bryst, men på enkle måter. Trener innebandy 3 ganger i uka, så treningssenter er ikke et alternativ. Målet er flatere mage, og kanskje gå opp mot sixpack ettervært. Vil også få et litt mer trent bryst. Trener også bicepsene mine, og har 2x3kg vekter som jeg bruker nå (skal vel kanskje gå over til tryngre ettervært). Tenker kanskje på og trene tricepsene mer, ved dips. Så hvordan kan jeg trene bryst? Magen bruker jeg nå bare situps, men andre tips blir godt tatt i mot. Bryst er jeg mest usikker på hvordan jeg kan trene på en enkel måte. Kan jeg bruke vektene til og trene magen eller bryst? Er veldig nybegynner på sånn trening som dette, så vil ha det enkelt. Er bare 15 år, og ikke så veldig stor\høy. Takker for tips og råd! En av di meste metodene er å ta armhevinger og løfte seg opp etter stang ( Vet ikke hva den treningsmetoden heter.. ) Lenke til kommentar
War Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Du kommer til å støte på flere problemer. For å øke massen må du ligge på kalorioverskudd. Det betyr i praksis at du spiser 1 måltid mer pr dag en det du gjør nå. Og da kan du bare glemme 6pacèn da det kreves kcal-underskudd for å få frem den. Her blir det en ting om gangen som er tingen. Så kommer problem nr 2, mage kan du trene enkelt hjemme for eks som dette. Men når det kommer til brystmusklene og du ikke vil på noen gym blir det vanskelig å få inn progresjonen. Det samme gjelder på armene. Hvis du klarer å løfte for eks 12kg bisepc-curl så vil et treningsprogram se for eks slik ut. Uke 1 7 x10 x2 8 x10 x2 9 x10 x2 Uke 2 9 x10 x2 10 x10 x2 10 x10 x2 Uke 3 11 x10 x2 12 x10 x2 13 x10 x2 Uke 4 14 x 5 x4 14 x 5 x4 15 x 5 x4 Uke 5 15 x 5 x4 15 x 5 x4 15 x 5 x4 Uke 6 16 x 5 x4 16 x 5 x4 16 x 5 x4 Når du løfter en vekt så dannes det bindevev som er like sterkt som den musklen og vektene må økes for at du skal komme noen veg. Det samme gjelder på bryst. Med vekter hjemme har du ikke tunge nok, og 30 rep på en vekt 3 dager i uka gir deg ikke større armer. "løfte opp etter stang" nevnes, for eks denne øvelsen. Her kan man lett øke vekten med hjemmetrening. Endret 4. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Du bommer på en del treningsprinsipper ved å bare kjøre bicepscurl. Det er veldig uheldig å bare trene én enkel muskelgruppe. Veldig ofte er de basert på isolasjonsøvelser som i det store og det hele ikke er spesielt viktige, de følger også ofte prinsippet om "en muskel en dag i uka" som er typisk for endel bodybuildersplitter, men det finnes bedre alternativer. Mange "glemmer" også bena og viktige ryggøvelser. For at skuldre og rygg\mage skal fungere optimalt bør man ha en balanse mellom å trene både frem og bakside. Trener man f.eks bare bicepscurl, benkpress og sit-ups kan man på sikt trene seg opp til å få en dårlig kroppsholdning, problemer med skuldrene og korsryggen. Du får ikke flat mage av situps. Det får du av å få ned fettprosenten. Innebandy burde være midt i blinken for dette, men evt. kan du ta en joggetur eller to ekstra i uka, og se på matinntaket ditt. (Som War sier ødelegger det for å bygge masse) Les denne tråden for mange gode tips. Blant annet er det lenker til hvordan du kan trene med bare manualer, og øvelser uten manualer. (Sitatet over er hentet fra den tråden) Endret 4. januar 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå