Npt Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Noe jeg bør endre på? PCen skal overklokkes litt, surfes med, se mye film, spille MYE og litt redigering av forskjellige sorter (film, bilde) Takker for alle svar! Har en cpu; Pentium 4 1.8 ghz @ 2.17 ghz Tenker denne duger hvertfall et halvt år til. Venter til hyperthreading blir standard før jeg kjøper ny. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Noe jeg bør endre på? PCen skal overklokkes litt, surfes med, se mye film, spille MYE og litt redigering av forskjellige sorter (film, bilde) Takker for alle svar! Har en cpu; Pentium 4 1.8 ghz @ 2.17 ghz Tenker denne duger hvertfall et halvt år til. Venter til hyperthreading blir standard før jeg kjøper ny. Slik: Lenke til kommentar
Npt Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 phpbb er sære på koder Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Ser du skal ha en Serial-ata.. kjøp en slik som jeg har seagate istedenfor den du kjøpte.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Ja det lurte eg og på, alle er så opptatt med seagate. Bra disker, men er ikke de raskeste. Støyen mellom seagate og feks ibm 180GXP 180GB er faktisk ikke mye, men ibm'en er mye raskere. Den er nå ikke serialata 150 da, men det har ikke noe å bety anngående astigheten. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 HT er standar på de nye cpuen med 800mhz FSB. Dvs 2.4, 2.6 og 2.8 kommer nå med HT. Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Sapphire radeon 9800 pro? Du sparer litt penger hvis du går for 9700 isteden, og forskjellene mellom kortene er minimale.. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jo, faktisk er forskjellen mellom Serial ATA og vanlig IDE ATA100/133 ganske stor... Ikke MAX hastighetene, de er det ikke så mye å bytte på, men S-ATA diskene har stort sett MYE høyere minimums hastigheter, noe som i allefall teoretisk vil kunne påvirke den totale systemytelsen. Seagate har god mekanisk kvalitet, og støyen er ganske mye lavere enn på de fleste andre merker. IBM kan også bli ganske støysvak om du skrur på "Acoustic Management"... Dette kan gjøres med IBM-Feature Tool som kan lastes ned på IBM sine hjemmesider... Men det samme IBM-Feature Tool kan skru av Acoustic Management på Seagate diskene, og de bli da en del raskere enn de er når de kommer ifra butikken...Så det er ikke det at Seagate diskene ER tregere enn andre, det er bare at Seagate har prioritert komfort over ytelse...og uannsett er ALLE (nær sagt i allefall) moderne disker raske nok...det er SVÆRT lite du meker til forskjellene i ytelse mellom disse. Men om du er av den typen som sitter med stoppeklokka hver gang du skal kopiere 800MB med filer, så greit...du sparer noen sekunder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå