Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Om et par måneder slenges nok sommerfelgene på igjen, om det er forhold til det. Skal senke bilen også denne våren og jeg tenkte å bestille senkesett nå snart faktisk. Har fått tilbud om et TUV-godkjent senkesett, med stivere fjæringer, til 1600,- kroner. (Dette settet er tilgjengelig en stund fremover, 50% for Mitsubishi) 40/25 mm.! Tror jeg skal gå for dette. Men bare lurer på åssen det vil bli iforhold til 17" felger og hjulbuer. Foran går det nok fint, som man ser på bildet er det god plass der. Men bak er det litt verre. Vil helst unngå valsing da... Dimensjonene på sommerhjula er 215/40R17 (felger på 6.5 tror jeg), og uten senk har det såvidt gått, men må kjøre litt rolig med full bil. Vil dette gå greit, tro? Det er jo bare 25 mm bak, med stivere demping. Blir det det samme da eller? Altså, mindre plass, men samme greia? Slenger opp ett par bilder av bilen med disse 17" sommerdekka: Kan jeg slippe valsing bak? Edit: En skriveleif. Endret 4. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Når jeg fikk på 7,5 x 19 på min galant som var senket 40/40 så burde det nok gå fint med 17 så lenge du har lav profil. Ikke vurdert 19 tommere på carismaen da? Passet jævlig godt på galanten for å si det slik Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Neh, vet det finnes 18" men jeg har aldri sett 19"?? Tror det blir litt for stort for stakkars lille Carismaen min Problemet er vel ikke om det går, for de vil helt klart passe med senk. Men spørsmålet var vel om felgene vil fortere subbe i hjulbuer med senkinga? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Tja, er jo bare å finne ut av hvor de tar anig og gjøre noe med det Mine tok anig en klips til bakfangern, men den fikset jeg med slegge og subbet aldri etter det Her er bilde av gamlebilen med felgene http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19397373 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Ja ok det ordner seg nok Hvis du ser nøye på det andre bildet, så ser du at det er en liten skjerm bak hjulet, festet fast nederst på hjulbua. Vet ikke om det har subba noe borti den, men den skal jeg skru av til våren... Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Bare senkesettet har jo grei pris, men hvor mye jobb er det - hva koster det hos verksted? Endret 4. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 ikke mye jobb:P gjor det selv på 4 timer i garasjen med garasjejekk Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 ikke mye jobb:P gjor det selv på 4 timer i garasjen med garasjejekk Ok Hvor bor du a? Kjenner ikke mange som driver med sånt. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Bor i bergen jeg Evt alle verksteder gjør nok dette for deg! Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Ok da så Ja, men de tar seg vel (veldig) godt betalt? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hvis de også bruker 3-4 timer på det, også skal de ha 500 pr./t så blir det fort litt dyrt? Endret 4. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jepp dyrt på verksted Kjenner du ingen mekanikere da? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Ja jeg tenkte meg det. Men hvor lang tid vil de bruke på det? Er mulig jeg kan få tak i noen gjennom kontaktene mine Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Nei det kommer helt an på. Er det såkalt multilink system på carisma som på galanten? Da tar det nemlig litt ekstra tid Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Hmmm, nei du det vet jeg ikke. Står det i instruksjonsboka? Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hvis de også bruker 3-4 timer på det, også skal de ha 500 pr./t så blir det fort litt dyrt? 500,- per tima hørtes billig ut spørr du meg. Mange verksted som tar opp mot tusenlappen per time, men det kommer jo ann på hvor i landet du holder til og hvilket verksted du velger. Ellers må du huske på å sette av en 2000,- ca til hjulstillingskontroll, godkjenning og lysjustering. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Ja er litt usikker på om det var litt mer. Bruker å dra til Haugens Bilrep. (Strømmen)... Justering av lys kan jeg gjøre innenfra, i cockpiten. Holder ikke det så lenge? Det sette jeg skal bestille er "TUV-godkjente" - hva vil det si i praksis? Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Lysjustering må du ha for å få godkjenning, men dette koster ikke mer enn et par hundre kroner maks. Bare be verkstedet ta dette samtidig som justering av hjula dine. TÜV-godkjent senkesett er også et krav, så ikke kjøp noe uten dette hvis du vil ha det godkjent! Endret 5. januar 2010 av phax Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Men hva slags godkjenning er det? En slags godkjenning for å kunne få det godkjent? Endret 5. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 TÜV Verksteder tar seg betalt ja, for antall timer det står de skal bruke iflg. reparasjonsmanualer, *timepris som for merkeverksteder i mange tilfeller er over 2000,-/t (ref Møller Oslo; timepriser fra 1800,- til 2400,-) Kjøp deg en reparasjonshåndbok (hayne's el.l) og gjør selve byttet selv. Finn så et lokalt verksted som kan hjelpe deg med forstillingskontroll og lysjustering i etterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå