Cx Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei! Jeg er masterstudent i datateknikk, og skal nå i vårsemesteret ha ett valgfag. Valgfaget er 10studiepoeng og står frie til å velge hvilket som helst fag ved universitet. Mitt problem er som følger; jeg har fra tidligere en befalsutdanning fra Forsvaret som ga 60 studiepoeng via Høgskolen i Vestfold. 40 av disse studiepoengene er "pratisk lederskap", de resterende 20 er instruksjonslære, førstehjelp, forvaltningstjeneste, våpen og stridsteknikk osv. Jeg søkte skolen om å få 10 av disse poengene godkjent som valgfag, da ledelse alltid er relevant, uansett hvilken utdanning man tar, men fikk til svar at "studiepoengene er tatt i Forsvaret, og er "godkjent" av Høgskolen i Vestfold, vi vil derfor ikke godkjenne disse som valgfag". Noen som har vært borte i lignende situasjoner, kan et universitet vurdere at noen studiepoeng er "bedre" enn andre, når det i utgangspunktet er ett helt åpent valgfag? Muligens dette er postet feil plass, men fant ingen kategorier som passer bedre. Cx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå