Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Jobb nett kan ikke koble til FTP!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut til at du er koblet opp mot trådløst. Vil anta dette faktisk er sperret, rimelig vanlig at trådløse nett er låst ned.

Med mindre IT-avdelingen hans leker dum, så er det jo ganske søkt at de ikke vet hva som er problemet. Det er jo også en mulighet for at OP kobler til et trådløst nett, som ikke egentlig hører til bedriften han jobber i...

@dsbilling;

Du har jo OSX. For å få litt mer meningsfull logg enn det screenshot'et du posta, kan du gjøre følgende;

Åpne Terminal, og skriv;

ftp <adresse til ftp-server>

Fyll så inn brukernavn/passord.

Om du klarer å koble deg til, kan du bruke følgende kommandoer for å se deg rundt.

dir - lister filer i mappen du er i.

cd <mappe> - går inn i en mappe.

cd .. - går et mappenivå opp

Bla deg frem til en plass hvor det ligger en fil. Skriv følgende.

bin

get <filnavn>

Dette laster ned filen til mappen du var i før du skrev 'ftp <adresse>'.

Om noen av det over ikke fungerer, post hele greia her (du kan selvsagt sensurere brukernavn/passord/adresse til ftp serveren om du ønsker).

Dette kommer opp:

dsb21:~ admin$ ftp ftp.****.no

ftp: connect: Operation timed out

Lenke til kommentar
Da er det samtale med IT-avdelingen, som er neste steg for deg.

De vet jo ikke! OMG!

Vel, vi kan ikke gjøre noe særlig, når problemet ligger i begrensninger i nettverket. Det finnes workarounds for slike begrensninger, men dette er ikke veien å gå dersom du trenger FTP relatert til arbeidet.

Om ikke IT-avdelingen «vet», så foreslår jeg at du tar dette videre med sjefen din.

Lenke til kommentar

Høres ut som at IT-avd ikke styrer egen firewall, men bruker ekstern leverandør. Feilen hos deg kan ha flere årsaker, men høres mest ut som blokkering i firewall. Mulig den har kun http, og port 80. Så kan alle surfe ivei, men ingenting annet.

Lenke til kommentar
Mulig den har kun http, og port 80. Så kan alle surfe ivei, men ingenting annet.

Det er også sperring av enkeltsider i så fall, siden LogMeIn ikke fungerer. DNS queries fungerer, så han får IP-adressen til LogMeIn, men får ikke lov å koble til.

Lenke til kommentar
Jeg glemte å si at jeg får logget meg på LogMeIn og koblet meg til pc´n. Jeg klarer å se filene på pc´n men jeg kan ikke bruke RC. :/

Han får jo koblet til LogMeIn, men ikke fjernstyrt.

Dette høres uansett ut som en sak som må høyere opp i systemet. Om ikke IT-avdelingen kan eller vil løse eller se på et slikt problem må saken få litt oppmerksomhet fra ledelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...