Gå til innhold

Studiespesialisering eller Medie og kommunikasjon

Ferdizz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå gått et halvt år på vgs linjen studiespesialisering fordi da jeg søkte linje så var jeg ikke sikker på hva jeg var interessert i. Men i dette halvåret på studiespesialisering så har jeg blitt mer og mer interessert i film og lage film selv. Men jeg lager for det meste film av spill (counter strike source). Jeg liker også å holde på med videoredigeringsprogram som "sony vegas" og "adobe after effects", og liker også å holde på med "adobe photoshop". Men jeg er likevel veldig interessert i å lage film på "ekte" med ekte filmkamera osv. Så det jeg da lurer på er om jeg burde gå ferdig dette året på studiespesialisering og deretter velge medie og kommunikasjon. Men hva skjer med stipend som jeg har fått nå? Og medie og kommunikasjon er jo ikke bare film... Det er jo også intervju o.l. noe som jeg ikke er interessert i, men vil dette spille noen stor rolle? Hva burde jeg gjøre?

Takker for svar :)

Endret av ---Help---
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå går ikke jeg selv medier og kommunikasjon, men har venner som gjør, og har gjort det. Til å begynne med var alt veldig nytt og interessant, men dette viste jeg å kun være toppen på isfjellet. De har da hatt mye teori, som de selv synes var veldig kjedelig og tørt.. (som f.eks. kunne forskjellige skrifttyper og familier).

Så nei.. Det er ikke kun film. Det er alt du kan se i en avissjappe. Journalistikk, postere, foto(teknikk), web design/koding o.l.. Og slik som det er med andre ting.. så er det som regel mest av det du ikke synes er noe gøy!

Om du velger å bytte, så må du sikkert gå opp til privatist i en rekke mediefag, så det beste hadde kanskje vært å søke deg i 1. klasse. Hør med skolen din.

Lenke til kommentar

Jeg går selv på media, på mitt andre og heldigvis siste år. Skal gå over til allmenn påbygg neste år, og er overlykkelig over at det bare er et halvt år igjen på media. Vel, for meg har lærerene vært et stort problem (eller jeg et problem i deres øyner, for å sette ting i perspektiv). Så jeg har slitt med elendige karakterer og "spesialbehandling" av lærerene som ikke forstår en dritt. Men ja, poenget. Ikke bytt over til media og kommunikasjon, du lærer ikke noe særlig nytt etter hvert. Første året kan være spennende i begynnelsen av hvert prosjekt, men lover deg - du bader deg i unyttig teori du ikke vil ha noe utbytte av i senere tid. Eller hva vet jeg.

Jeg elskte å skrive og å ta bilder før jeg begynte på media. Jeg har ikke tatt et eneste bilde jeg selv ville ta etter jeg begynte der. De har evnen til å suge ut kreativiteten din, og plassere teori i hodet på deg som knuser alle dine nytenkende og kreative ideer.

Men iallefall, dersom jeg var deg ville jeg forsatt på studiespesialiserende og holdt på med film som en hobby. Og heller studert film eller noe på en folkehøyskole eller høgskole etter videregående.

Må bare få presisere at dette er mitt syn på media, og som sagt er lærerene noe som har gjort skoletiden min elendig. Det kan godt hende at skolen du tenker å gå på er annerledes, men som personen over sier, daffer det stort av tilslutt, og det har skjedd med alle jeg kjenner som går på media iallefall. Men lykke til med valget! :)

Lenke til kommentar

Jeg var naer til aa gaa paa Media&Kommunikasjon, men fant ut at jeg heller skulle gaa paa studiespesialisering... fotografering, film osv. har jeg heller som en slags hobby av og til for aa faa brukt litt kreativitet, spesielt siden det ikke blir saa mye av det paa skolen. :)

Lenke til kommentar
Jeg går selv på media, på mitt andre og heldigvis siste år. Skal gå over til allmenn påbygg neste år, og er overlykkelig over at det bare er et halvt år igjen på media. Vel, for meg har lærerene vært et stort problem (eller jeg et problem i deres øyner, for å sette ting i perspektiv). Så jeg har slitt med elendige karakterer og "spesialbehandling" av lærerene som ikke forstår en dritt. Men ja, poenget. Ikke bytt over til media og kommunikasjon, du lærer ikke noe særlig nytt etter hvert. Første året kan være spennende i begynnelsen av hvert prosjekt, men lover deg - du bader deg i unyttig teori du ikke vil ha noe utbytte av i senere tid. Eller hva vet jeg.

Jeg elskte å skrive og å ta bilder før jeg begynte på media. Jeg har ikke tatt et eneste bilde jeg selv ville ta etter jeg begynte der. De har evnen til å suge ut kreativiteten din, og plassere teori i hodet på deg som knuser alle dine nytenkende og kreative ideer.

Men iallefall, dersom jeg var deg ville jeg forsatt på studiespesialiserende og holdt på med film som en hobby. Og heller studert film eller noe på en folkehøyskole eller høgskole etter videregående.

Må bare få presisere at dette er mitt syn på media, og som sagt er lærerene noe som har gjort skoletiden min elendig. Det kan godt hende at skolen du tenker å gå på er annerledes, men som personen over sier, daffer det stort av tilslutt, og det har skjedd med alle jeg kjenner som går på media iallefall. Men lykke til med valget! :)

Tror nok jeg heller går studiespesialisering og så studerer jeg heller film etter videregående :)

Takk for et veldig utfyllende svar :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...