abene Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Programmet Skydrive Explorer gjør det enklere å bruke nettlagringstjenesten Skydrive. Les mer Lenke til kommentar
isakm Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Dette var sinnsykt bra! Visste ikke at det fantes noe slikt som Skydrive! Lett etter dette lenge. Lenke til kommentar
bonne89 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Microsoft har allerede en liknende løsning med Live Mesh. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Dette tilbudet er enormt bra for oss som leter etter billig og enkel backup av f.eks bilder på nett. Særlig ettersom at man har valget "opprinnelig størrelse" og et vindu på 50MB pr fil. Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Uhm, tester skydrive via skydriveexplorer her nå. Kan man virkelig ikke kopiere over en mappe med filer? Tenkte bruke dette som backup til bilder men blir jo en helsikes tungvint prosess hvis dette er tilfelle.. Lenke til kommentar
bonne89 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Uhm, tester skydrive via skydriveexplorer her nå. Kan man virkelig ikke kopiere over en mappe med filer? Tenkte bruke dette som backup til bilder men blir jo en helsikes tungvint prosess hvis dette er tilfelle.. Test ut Live Mesh Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Live Mesh virker som et bedre alternativ absolutt, men tilbyr vel desverre bare 5gb lagringsplass såvidt jeg har lest? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 et alternativ til skydrive explorer er gladinet cloud desktop. Du kan finne det på google, og gratisversjonen har ingen særlig store begrensninger. -Stigma Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kan man laste opp mapper med gladinet da? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kan man laste opp mapper med gladinet da? Jeg har ikke testet skydrive explorer enda, så jeg vet ikke hvordan det sammenligner, men med gladinet kan du laste opp mapper ja. Disken vises som en helt vanlig disk under min datamaskin. Største forskjellen er at etter du har kopiert filene som normalt til diskne så hopper det opp et lite program som tar seg av selve overføringen basert på hva du valgte å overføre i windows. Det finnes noen begrensninger i forhold til hvor mangee nestede kataloger du kan ha osv. men det tror jeg er en begrensning i skydrive og ikke selve programmet. Skulle gjerne sett et program som tilbød komplett integrering (slik at disken var 100% som en vanlig disk så langt windows visste) mot skydrive slik at det var mulig å bruke med automatiske backup verktøy osv. men dette er så nærmt som har har sett til det så langt ihvertfall. Jeg har ikke satt meg så mye inn i ale detaljene enda, men jeg tror det også er en funksjon som kan håndtere større filer ved å automatisk dele dem opp i biter som skydrive kan akseptere. Det kan være ganske handy (tror dette må slåes på under options). -Stigma Lenke til kommentar
gullfaks1 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg bruker Skydrive som tjeneste og den fungerer bra. En ting som jeg allikevel sliter med er lagring utover 25GB. I disse tider blir det fort alt for lite, og de fleste nettbackup-tjenestene der ute selger oppgraderinger. Dette finner jeg ikke på Skydrive. Har noen andre lykkes med å kjøpe mer lagringsplass? G Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Også har vi Dropbox (getdropbox.com) som lar deg synkronisere filer på tvers av Windows, Linux, Mac og iPhone. Det støtter også deling av enkelte mapper mellom andre Dropboxbrukere. Kommer med 2GB gratis lagring - Varmt anbefalt! Lenke til kommentar
Gravlaks Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Også har vi Syncplicity (http://www.syncplicity.com), som funker ganske likt som Dropbox, men tror det skal være litt mer features. Det har også 2GB gratis. Med Dropbox kan du få 1GB ekstra (tot 3GB) gratis om du inviter andre (og de registrerer seg). Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Med skydrive explorer så prøvde jeg nå å kopiere et par mapper fra skydrive til desktoppen. Første forsøk endte med halvparten av filene som fungerte, resten var korrupte. Andre forsøk endte med at hele skydriven ble utilgjengelig. Ikke så veldig tillitsvekkende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå