Gå til innhold

Beste hovedkort og prosessor til økonomisk spilloppsett?

Anbefalte innlegg

Hva er det som gir mest for pengene om dagen? En Core 2 Duo E8400 med et rimelig hovedkort? Hvor mye minne bør man kjøpe? 4 GB? Jeg skulle veldig gjerne spilt de nyeste spillene med litt detaljer og grei flyt. Star Wars: The force unleashed går i hvert fall ikke på min maskin (merkelig nok fant jeg ingen steder å skru ned grafikkinnstillingene, men det gikk i hvert fall ikke i standard form)

Budsjett: Dette er litt flytende. Minst mulig er best.. Samtidig så er jeg ikke så gjerrig at jeg går glipp av det oppsettet som gir mest for pengene bare for å spare en tusenlapp. Med andre ord: jeg er ikke ute etter det billigste, men det som gir mest for pengene. Men alt under 4000 er bra! Skjerm, mus, tastatur, kabinett og strømforsyning har jeg.

Tror dere forresten at den gamle maskinen min kan utnyttes?

ASUS AN8 SLi-Deluxe hovedkort, AMD 64 3500+ "Winchester" prosessor, 3GB OCZ Platinum RAM, GeForce 7600 GT skjermkort, Fortron Source Blue Storm II 500w

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU kan mest sannsynligvis brukes igjen. Hovedkort, prosessor, RAM (Med mindre du har DDR3 RAM) og skjermkort kan ikke brukes om igjen.

Det som gir mest for pengene her om dagen er enten AMD 965 Black Edition/Intel i5 på et brukendes hovedkort pluss HD 5770, HD 5850 eller HD 5870, alt etter hvor mye du vil punge ut med.

Edit4:

Derja. Oppsett med 5850 kommer på 5.068,-, og 5770 blir 4.197,- hos Komplett.no.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...11-43CBE5F63508

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Opsettet over har veldig lite minne, du bør nok kaste på minst 4Gb.

Alternativt så kan du velge et hovedkort som støtter DDR2 og AM2/3+ og benytte deg av minnet du allerede har, ytelstetapet vil da være på ca 5-10% i forhold om du hadde større båndbredde og DDR3.

Lenke til kommentar

AN8 SLi AMD socket 939 benytter "gamle" DDR(1), så det vil ikke være gjenbrukbart.

Nytt minne må du ha uansett .

Foreslår at du går for noe ala AM3 opsettet til Benny men med et 4GB kit som:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340915

Noe med DDR3 minne gir bedre muligheter for gjenbruk av ram senere enn et oppsett med AM2+/DDR2 , samt cpu oppdateringer.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen folkens!

Det er nesten sjokkerende hvor billig minne er nå om dagen. Lenge siden jeg bygde min siste PC :p

Får jeg brukt de gamle harddiskene mine? Med flat kabel.. Jeg har et adapter som gjør det om til S-ATA, så jeg får vel prøve det.

Lenke til kommentar

Ops , la ikke merke til at det var DDR og ikke DDR2 minne i farta...

Anbefaler deg faktisk å investere i nye Os disker, personlig hadde jeg gått for en kjapp 1 - 2 Terabytes Os disk inntill SSD diskene blir kvitt barnesykdommene (mange som dreit seg ut og kjøpte for tidlig og står nå uten feks TRIM).

De andre diskene du har fra før av bruker du som backup med mindre de bråker veldig mye.

Av personlig erfaring er Samsung disker veldig stillegående, men har hatt veldig mye trøbbel med F1 serien så da er kanskje seagate et langt tryggere valg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...