Gå til innhold

[Løst]Speilreflekskamera (under 5k)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Extreme III-kortene er mer enn bra nok til 450D. Hvor mange bilder du får inn på et 4 gigs kort spørs på filformatet du velger. Er ikke helt sikker på om Canon komprimerer råfilene sine eller ikke, men jeg vil tippe du får inn 3-400 råbilder eller rundt dobbelt så mange jpeg-bilder.

Lenke til kommentar
Extreme III-kortene er mer enn bra nok til 450D. Hvor mange bilder du får inn på et 4 gigs kort spørs på filformatet du velger. Er ikke helt sikker på om Canon komprimerer råfilene sine eller ikke, men jeg vil tippe du får inn 3-400 råbilder eller rundt dobbelt så mange jpeg-bilder.

Ok. Det kan bli litt lite i lengden vil jeg tro, så jeg går nok for 8gb versjonen, hvis ikke større.

 

Hei,og gratulerer med 450d

Jeg bruker Sandisk ultra 8g med godt resultat.

kjøp deg 2stk kort, så har du ett i reserve dersom

kortet blir fult eller noe uventet skjer med kortet

Takk for det! :)

Kanskje det hadde vært en idé. Hvor mye koster ultra kortene kontra extreme kortene?

Lenke til kommentar
Kanskje det hadde vært en idé. Hvor mye koster ultra kortene kontra extreme kortene?
Sist jeg kjøpte minnekort var de vel rundt 2/3 av prisen.

 

Personlig ville jeg heller gått for 2x4Gb enn 1x8, siden det å fylle opp et minnekort (uavhengig av hvor stort det er) fungerer som et slags psykologisk spark i baken som minner meg på å kopiere bildene over på PCen.

Lenke til kommentar

FWIW - med D300/D700 bruker jeg 3x2GB og 1x4GB. I det daglige klarer jeg meg fint med 1x2GB - det er bare på spesielle dager at jeg har behov for mer.

 

Fart er også ganske uviktig. Jeg bruker Extreme 3 og Ultra 2 om hverandre uten å tenke på hastigheter. Å bruke ekstra penger på kjappere kort er totalt meningsløst om man ikke har helt spesielle behov. 450D klarer uansett ikke å utnytte de raskeste kortene (Extreme 4).

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Hva med SanDisk Secure Digital Extreme III SDHC 4 GB 30MB/s Edition?

 

Dustinhome har OK pris på 4 GB Extreme III 20MB/s (det holder lenge). 154,- pr stk. Er du student får du dessuten gratis frakt.

 

(Måtte le når jeg var på Elkjøp her før jul og så de hadde samme kortet på "tilbud til 599,- :D )

Endret av Lid/Ran
Lenke til kommentar

Kjøp det kameraet som du synes sitter best i hånden, når det gjelder minnekort så har hastighet som regel lite å si pga alle nevnte kameraer har en buffer så den eneste fordelen av å ha rask minnekort er å overførings hastigeheten av bildene over til pcen eller om du har planer om å oppgradere til en raskere kamera til nesteår som har video opptak osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...